arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۶

شهردار اصفهان: مطالبه شهرداری های استان از دولت 471 میلیارد تومان است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهردار اصفهان گفت: مطالبه شهرداری های این استان از دولت 471 میلیارد تومان که 60 درصد از آن مربوط به شهرداری کلانشهر اصفهان است.

به گزارش ایرنا، ' قدرت الله نوروزی ' روز پنجشنبه در گردهمایی شهرداران استان اصفهان در تالار شهروند این شهر افزود: 50 درصد از مطالبه شهرداری های استان اصفهان از دولت در زمینه مقابله با آلاینده ها است.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد اتحادیه شهرداری ها، تصریح کرد: این امر باعث پیشبرد بهتر اهداف می شود زیرا در قانون تنها 27 وظیفه برای شهرداری ها تعیین شده؛ اما این نهاد در عمل افزون بر 300 وظیفه انجام می دهد.
شهردار اصفهان درباره نیروهای مازاد شهرداری ها نیز گفت: قرار بود اردیبهشت امسال در این رابطه آزمونی برگزار شود تا بتوانیم تکلیف بسیاری از نیروهای مازاد را مشخص کنیم اما این آزمون هنوز برگزار نشده است.
به گفته وی طی سالهای قبل استخدام نیرو در شهرداری ها با 13 شیوه انجام شده است و اکنون بیشتر این نیروها بلاتکلیف هستند.
نوروزی همچنین با عتقاد بر اینکه برخی از سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری ها قابلیت اجرایی ندارند تصریح کرد: باید برای این سازمان ها نیز فکری کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم دغدغه اصلی شهرداران را پرداخت حقوق کارکنان دانست و افزود: از وزارت کشور می خواهیم در این زمینه شهرداری ها را حمایت کند.
' فتح الله معین ' اضافه کرد: تقاضا داریم در بودجه سال ۹۷ یک ردیف بودجه عمرانی برای شهرداری ها اختصاص دهند و فرمانداری ها نیز بیش از گذشته، مصوبات شوراهای شهرها را مورد حمایت قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه تشکیل شوراهای شهر باعث مشروعیت بخشی به امور شهری و اعتماد مردم به کارگزاران شهرها شده است، تصریح کرد: برخی از شهرداری ها با محدودیت منابع مالی مواجه هستند و برخی اوقات شهرداران به دلیل عدم منابع مالی تحقیر می شوند.
گردهمایی شهرداران استان اصفهان با حضور معاون وزیر کشور، شهرداران شهرهای استان، روسای شوراهای اسلامی شهر در محل تالار شهروند اصفهان برگزار شد.
در استان اصفهان 107 شهرداری وجود دارد و استان اصفهان بیشترین تعداد شهرداری‌های کشور را به خود اختصاص داده است.
معاون وزیر کشور پس از پایان این همایش از خط یک قطار شهری اصفهان بازدید کرد.

نظرات بینندگان