arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۶

کاربران گوشی های هوشمند روزانه چند ساعت وقت صرف اپ های گوشی می کنند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صنعت اپلیکیشن روز به روز پیشرفت می‌کند و بر اساس آمار اخیر، امسال ۱۱۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. با این حال کاربران دیگر زمان بیشتری نسبت به سال قبل صرف استفاده از اپ‌هایشان نمی کنند و این رقم در حال رسیدن به ثبات است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ بر اساس جمع بندی سال ۲۰۱۷ سایت Flurry، این رقم نسبت به سال ۲۰۱۶ تنها ۶ درصد پیشرفت داشته است.

این عدد که از نرخ رشد مشابه در سال قبل ۱۱ درصد کمتر بوده، بیانگر این است که کاربران به طور متوسط روزانه ۵ ساعت را به استفاده‌ از اپلیکیشن‌های خود اختصاص می‌دهند.

پایین آمدن روند رشد استفاده از برنامه‌ها، نشان می‌دهد که کاربران آنقدر برای استفاده از اپ‌هایشان وقت صرف می‌کنند که دیگر زمان اضافه‌ای برای اختصاص دادن به این موضوع ندارند. آنها تنها اپ های قدیمی خود را با نسخه‌های جدیدتر جایگزین نموده و در انتخاب سرویس‌های آنلاین مورد علاقه‌ خود تغییر رویه داده‌اند.

در این میان برخی سرویس‌ها، سال ۲۰۱۷ را با برد پشت سر گذاشته‌اند. مشخص بود که سال ۲۰۱۷، سال خرید و فروش اینترنتی است. کاربران از سرویس‌های خرید و فروش آنلاین نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد بیشتر بهره گرفته‌اند. این مطلب نشان می‌دهد که کاربران در استفاده از موبایلشان برای خرید و فروش راحت‌تر شده و نگرانی‌ها‌ی قبلی را ندارند. اپلیکیشن‌های جایگزینی همچون Apple Pay و Samsung Pay نیز در این زمینه بی‌تاثیر نبوده‌اند.

برنده‌ی بزرگ دیگر سال میلادی گذشته، برنامه‌های رسانه‌ای بودند. امسال استفاده‌ی از اپ‌های فعال در حوزه‌ی مدیا، موسیقی و سرگرمی رشد سال به سال ۴۳ درصدی را از نظر انتخاب مخاطبان تجربه کرده است.
اما در مقابل برنامه‌های سبک زندگی و بازی‌های ویدیویی برخلاف تصور توجه کاربران کمتری را به خود جلب نمود‌ه‌اند.

اپلیکیشن‌ها‌ی سبک زندگی بزرگترین کاهش رشد سالیانه را داشته‌اند. در واقع درصد رشد این اپ‌ها نسبت به سال قبل ۴۰ درصد کاهش یافته است و نشان می دهد که تقریبا دوره‌ی این اپ‌ها به پایان رسیده است.

مدنظر داشته باشید که زمان استفاده ی کاربران از تما‌م اپ ها کم نشده، تنها رشد این زمان به نسبت سال‌های قبل کاهش یافته. این مقدار استقبال هنوز رقم قابل توجهی است چرا که بسیاری از گیمر‌ها وقت و پول زیادی در زمینه بازی‌های موبایلی صرف می‌کنند و نیازی نیست که توسعه دهندگان بازی‌ها نگران محصولات و صنعتشان باشند.

لازم به ذکر است که سایت Flurry برای تهیه‌ی آمار ذکر شده، بیش از یک میلیون اپلیکیشن را که روی ۲.۶ میلیارد دستگاه در جهان فعال بودند بررسی کرده است.

نظرات بینندگان