arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۶

صالحی امیری: آمادگی دارم به احترام افكارعمومي، داوطلبانه و صادقانه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری را به جوانان حوزه فرهنگ و هنر واگذار کنم/ ریاست کمیته ملی المپیک افتخاری است و شغل محسوب نمی‌شود

سيدرضاصالحي اميري معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در واكنش به ايجاد برخي جنجالها پيرامون انتخابش بعنوان رييس كميته ملي، نامه اي خطاب به منتقدانش منتشر كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سيدرضاصالحي اميري معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در واكنش به ايجاد برخي جنجالها پيرامون انتخابش بعنوان رييس كميته ملي، نامه اي خطاب به منتقدانش منتشر كرد.

در اين نامه آمده است:

به نام خدا

دوستانه و برادرانه به همه منتقدین عزیز چند نکته را یادآوری می‌کنم

1) از همه عزيزاني كه در ايجاد فضای نقد و نقادی در کشور مشاركت داشتند تشكر مي كنم؛ چندان که از ابتدا شعار و وعده ما نيز به مردم ، چنين بود و کماکان نیز به آن عهد وفاداريم.

2) بر اساس اساسنامه، پست "ریاست کمیته ملی المپیک" در ایران "افتخاری" بوده، شغل محسوب نمی‌شود و مانند بیش از 180 کشور جهان یک جایگاه سیاسی بوده و هست، و در اين ميان، "دبیرکل" به‌عنوان مدیر اجرایی از میان مدیران جامعه ورزشی انتخاب می‌شود. هدف از چنين سازوكاري ، ارتقاءِ جایگاه کمیته در سطح ملی و جلب و جذب امکانات برای تقویت ورزش قهرمانی کشور است.

3) تصدی این پست هیچ‌گونه منع قانونی نداشته و مغایرتی با مسئولیت اجرایی ندارد. اینجانب نیز، بر اساس همین منطق و رویه کاندیدا شدم. چندان كه آقایان محلوجی، کلانتری و هاشمی‌طبا ، در ادوار پيشين هم‌زمان با تصدی وزارتخانه و سازمان، ریاست کمیته المپیک را نیز بر عهده داشتند.

4) اساساً سرمایه اجتماعی ما در دولت و شهرداری، جوانان بوده و هستند. اینجانب از ابتدا ، از پیشتازان زمینه‌سازی برای حضور جوانان و زنان در عرصه مدیریتی بوده و هستم؛ و عمیقاً معتقدم که باید راه را برای آنان باز کرد. عملکردم در طول دوره مدیریت نیز شاهدی بر این مدعاست.

5) کار در شهرداری امری خطیر، دشوار و پرچالش است و حضور جوانان عزیز در اين حوزه که انگیزه، جسارت و خلاقیت بالایی دارند، می‌تواند کشور را به قله توسعه و تعالی برساند.

6) در حال حاضر هیچ اصراری بر ماندن در پست معاونت اجتماعی و فرهنگی نداشته و آمادگی دارم به احترام افكارعمومي ، داوطلبانه و صادقانه این پست را به جوانان حوزه فرهنگ و هنر واگذار نمایم تا بتوانند به کمک شهردار فرهیخته و شورای منتخب مردم این بار سنگین را به مقصد و مقصود برسانند.

خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار
دوستدار شما
سید رضا صالحی امیری

نظرات بینندگان