arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۲۶ دی ۱۳۹۶

مسجدجامعی: یک‌سال گذشت، گزارش دستگاه‌ها درباره پلاسکو به شورا هم داده شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احمد مسجدجامعی، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران گفت: سال گذشته پس از حادثه تلخ پلاسکو هیات ویژه ای برای بررسی و پی گیری ابعاد مختلف آن تشکیل شد. این هیات مکلف شد تا گزارشی را با هدف پیشگیری از حوادث مشابه و در نظرگرفتن اصلاحات ساختاری و مدیریت لازم در سطح ملی، محلی و منطقه ای تهیه کند . این هیات آینده نگرانه بود و با محوریت «پلاسکو را فراموش نکنیم» تهیه کند.

او ادامه داد: همان موقع گزارش مفصلی را ارائه دادند. ضمنا دستگاه های دیگری چون مجلس، شهرداری، قوه قضاییه و وزارت راه وشهرسازی گزارش و اسناد مشابهی ارائه کردند اکنون با گذشت یک سال از حادثه، گزارش پشت گزارش است، اما بحث من این است که بعد از یک سال، گزارشی به شورای شهر داده شود تا همه بدانند وظایف مختلفی را که هیات ویژه رییس جمهور برای دستگاه های مختلف در این زمینه تعیین کردند به کجا رسیده ، چه اقداماتی انجام شده یا باید می شد و چه نتیجه ای دربر داشته است.

او افزود: من یک نمونه را ذکر می کنم:«تعیین متولی اصلی مدیریت بحران در شهرهای بزرگ از جمله در تهران »
یعنی بر اساس گزارش ریاست جمهوری متاسفانه هنوز متولی مدیریت بحران در شهرهای بزرگ از جمله در تهران مشخص نیست. در آن گزارش برای همه دستگاه ها وظایفی را تعیین کرده اند. در آنجا یک بخشی هم آمده که مربوط به رسانه هاست. « در روزنامه نگاری، خبرنگاری، بخش های ویژه، ایمنی تقریبا وجود ندارد و آموزش های مرتبط با این حوزه در دانشکده های آموزش خبرنگاری و روزنامه نگاری و رشته های مرتبط متروک است.»

برچسب ها: مسجدجامعی
نظرات بینندگان