arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۶

اسد: جنگ سوریه جنگی فکری و رسانه‌ای بود/ نسل‌های جدید دنبال غرب‌زدگی رفتند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بشار اسد با بیان این که تفکر یکی از عوامل ایستادگی و مقاومت سوری‌ها بوده است، تأکید کرد، جنگی که سوریه در معرض آن قرار گرفت، جنگی فکری و رسانه‌ای بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سانا، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه با روسای هیأت‌های شرکت‌کننده در نشست دبیرخانه عمومی اتحادیه ادیبان و نویسندگان عرب دیدار کرد.

طی این دیدار، مسائل مربوط به فرهنگ و تفکر عربی و نقش و تأثیرگذاری آن در جوامع عربی مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

رئیس‌جمهوری سوریه تصریح کرد: بدون درک مشکلات تفکر عربی، نمی‌توان بحران‌ها و جنگ‌هایی را که بعضی کشورهای عربی در معرض آن قرار گرفتند، به درستی درک کرد.

وی افزود، بازاندیشی و گفت‌وگوی نظام‌مند بین فرهیختگان عرب به منظور تعیین اولویت‌ها و همچنین برقراری ارتباط دائم با مردم امری ضروری است.

نسل‌های جدید دنبال تندروی یا غرب‌زدگی رفتند و در اینجا نقش فرد فرهیخته شروع می‌شود؛ چرا که مقاومت واقعی در درجه نخست، مقاومت فکری از طریق مقابله با حذف هویت و یکپارچگی است
اسد تصریح کرد، نسل‌های جدید دنبال تندروی یا غرب‌زدگی رفتند و در اینجا نقش فرد فرهیخته شروع می‌شود؛ چرا که مقاومت واقعی در درجه نخست، مقاومت فکری از طریق مقابله با حذف هویت و یکپارچگی است.

وی با اشاره به این که تفکر یکی از عوامل ایستادگی و مقاومت سوری‌ها بوده، تأکید کرد، جنگی که سوریه در معرض آن قرار گرفت، جنگی فکری و رسانه‌ای بود.

روسای هیأت‌های شرکت‌کننده در نشست دبیرخانه عمومی اتحادیه ادیبان و نویسندگان عرب نیز در این دیدار تأکید کردند، هدف تحولاتی که کشورهای عربی در سال‌های اخیر در معرض آن قرار گرفتند، ایجاد شهروند عربی جدیدی بوده که منکر هویت خود باشد.

به گفته آنان، هدف قرار دادن سوریه توسط کشورهای خارجی به منظور لطمه زدن به نقش فکری و مبارزه‌ای و عربی سوریه بوده اما سوری‌ها توانستند تمامی توطئه‌ها را خنثی کنند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان