arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۲۴ دی ۱۳۹۶

مکرون با نتانیاهو تماس گرفت / تاکید بر حفظ برجام

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه شنبه شب در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی لزوم احترام تمام طرف ها به برجام را یادآور شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه شنبه شب در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی لزوم احترام تمام طرف ها به برجام را یادآور شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در بیانیه ای که کاخ الیزه منتشر کرد، آمده است: «رئیس جمهوری اهمیت حفظ توافق هسته ای ایران را یادآور شد و تاکید کرد: تمامی طرف ها باید به تعهدات خود در چارچوب توافق پایبند باشند.
براساس بیانیه کاخ ریاست جمهوری فرانسه، مکرون در تماس تلفنی با نتانیاهو به فعالیت های موشکی و آنچه وی فعالیت های منطقه ای ایران نامیده است، نیز اشاره کرد.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا که تاکنون دو بار تعلیق تحریم های هسته ای ایران را امضا کرده است، جمعه شب 22 دی ماه بار دیگر به رغم ناخشنودی از توافق بین المللی هسته ای ایران (برجام)، تعلیق این تحریم ها را برای سومین بار تمدید کرد.
رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای با تکرار ادعاهای نخ نمای خود علیه ایران، امضای هر قانونی از سوی کنگره برای حفظ برجام را مستلزم شرط هایی دانست.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بلافاصله در واکنش به اظهارات ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: سیاست ترامپ و بیانیه امروز وی تلاش‌های مذبوحانه ای برای خدشه دار کردن یک توافق محکم چندجانبه است که همزمان بندهای 26، 28 و 29 آن توافق را نیز به شکل مغرضانه‌ای نقض می‌ کند.
وی افزود: برجام قابل مذاکره مجدد نیست به جای تکرار لفاظی‌های کهنه، آمریکا باید مانند ایران به تعهداتش در برجام عمل کند.

نظرات بینندگان