arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۹ - ۲۳ دی ۱۳۹۶

یک مقام انصارالله: مذاکره با عربستان و امارات تنها راه پایان بحران یمن است

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن بر لزوم مذاکرات میان گروه‌های سیاسی در داخل کشور تأکید کرد و گفت: در سایه جانبداری اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن از ریاض، صلح محقق نمی‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از رهبران انصارالله یمن تأکید کرد که تنها راه برای پایان بحران برگزاری مذاکرات میان یمن، عربستان و امارات است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن بر لزوم مذاکرات میان گروه‌های سیاسی در داخل کشور تأکید کرد و گفت: در سایه جانبداری اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن از ریاض، صلح محقق نمی‌شود.

البخیتی درباره احتمال برگزاری مذاکرات جدید گفت: ما توضیح دادیم که دلیل شکست مذاکرات جانبداری ولد الشیخ از عربستان است. الشیخ احمد بیشتر از موضع عربستان صحبت می‌کند تا از موضع سازمان ملل.

وی گفت: به خاطر توقف جنگ باید مذاکراتی میان طرف‌های درگیر شامل یمن و عربستان و امارات صورت گیرد و روند داخلی برای مذاکرات میان گروه‌های سیاسی جهت رسیدن به توافق و پر کردن خلأ در قوه مجریه و دولت توافقی وجود داشته باشد.

این اظهارات بعد از آن ایراد شد که فرستاده سازمان ملل به یمن پایبندی انصارالله و حزب کنگره سراسری مردمی به ازسرگیری روند صلح در نزدیک‌ترین زمان ممکن را ستود.

البخیتی درباره بازگشایی تمامی گذرگاه‌های دریایی و هوایی گفت: تمامی این اظهارات با هدف گمراه کردن افکار عمومی جهان است و فرودگاه صنعا همچنان بسته است.

وی درباره سرنوشت جسد علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن که در درگیری با انصارالله کشته شده بود، گفت: درباره جسد صالح مذاکراتی برای تحویل وی صورت گرفت و جسدش به رهبران قبیله علی صالح تحویل داده شد. جسد وی بعدا در یکی از گورستان‌های صنعا دفن شد و خانواده صالح این را به خوبی می‌دانند.

نظرات بینندگان