arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۳ - ۲۲ دی ۱۳۹۶
خطیب نماز جمعه تهران:

توقع نداشتیم بعد از فتنه 88 با چنین فتنه‌ای مواجه شویم / فتنه را باید آرزو کرد چرا که سطح دوست و دشمن روشن می‌شود / با روحیه لیبرالی نمی‌توان خلاءهای مملکت را پر کرد / باید برای حوزه‌های علمیه بودجه مناسب پیش‌بینی شود

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی گفت: شنیدم که دختر خانمی سه بار نامزد کرده و هر سه بار مبالغ زیادی سکه به عنوان مهر دریافت کرده است در حالیکه هنوز دوشیزه است و به خانه بخت نرفته که همه این مسائل باید از سوی قضات‌مان مورد توجه قرار گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با روحیه لیبرالی نمی‌توان خلاءهای مملکت را پر کرد / توقع نداشتیم بعد از فتنه 88 با چنین فتنه‌ای مواجه شویم / فتنه را باید آرزو کرد چرا که سطح دوست و دشمن روشن می‌شود / باید برای حوزه‌های علمیه بودجه مناسب پیش‌بینی شود

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی گفت: دولت نباید نیروهای انقلابی را از گردونه و سنگر خدمت به مردم بیرون کند چرا که آسیب می‌بیند، سیلی می‌خورد، گرفتار می‌شود و نمی‌تواند مملکت را اداره کند.

به گزارش «انتخاب»، خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه این مملکت با انقلاب، استقلال یافته است و می‌تواند مشکلات را حل کند، خاطرنشان کرد: روحیه لیبرالی و اشرافی هیچگاه برای جامعه مفید نبوده و امروز نیز با این روحیه نمی‌توان خلاءهای مملکت را پر کرد.

وی اغتشاشات اخیر را حادثه‌ای عبرت‌انگیز برشمرد و گفت: فتنه را باید آرزو کرد چرا که در دوران فتنه می‌توان منافقان را شناخت و سطح دوست و دشمن روشن می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تحلیل مقام معظم رهبری از حوادث اخیر در کشور، تصریح کرد: اغتشاشات اخیر توسط عوامل بیرونی طراحی شده بود و سازمان یافته بود که عوامل آن شیطان بزرگ و صهیونیست‌ها با پول عربستان سعودی بود و منافقین آدم‌کش نیز پادوی اینها شدند.

صدیقی با اشاره به اینکه توقع نداشتیم بعد از فتنه 88 با چنین فتنه‌ای مواجه شویم، اظهار کرد: دشمنان فکر می‌کردند می‌توانند گفتمان انقلاب را به حاشیه برانند و مسائل جزئی و بی‌ارزش را، عمده جلوه دهند. این حادثه به خوبی نشان داد که دشمن هر لحظه منتظر غفلت ماست و از مشکلات ما برای دستیابی به اهدافش استفاده می‌کند بنابراین هشداری برای ما بود تا همیشه هوشیار و بیدار و بسیج باشیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ملت ایران مشتی محکم بر دهان دشمن قسم خورده انقلاب کوباند، خاطرنشان کرد: ملت ایران در برابر هر توطئه‌ای که آمریکا بخواهد بر اساس توهم و جهالت و سردرگمی علیه‌مان داشته باشد بار دیگر ایستادگی خواهند کرد.

صدیقی تاکید کرد: تا هستیم و دین داریم دشمن عنادش را علیه ما روزافزون خواهد کرد و دست از سرمان بر نمی‌دارد.

وی از تلاش‌های نیروهای امنیتی، سپاه، ارتش، نیروهای مسلح در جریان اغتشاشات اخیر تشکر کرد و گفت: در اغتشاشات اخیر که طراحی شده توسط دشمن بود متاسفانه به دست داخلی‌ها به بانک‌ها، مدارس علمیه، پایگاه‌های نماز جمعه، منازل امامان جمعه، ادارات دولتی و ... همه شد که البته اینها کار ملت نبود و همه به دستور شیطان بزرگ انجام شد و شاهدیم که مردم به خوبی انزجار خود را از این رفتارها نشان دادند و صف اغتشاشگران را از معترضین جدا کردند.

امام جمعه موقت تهران همچنین از تلاش‌های نیروی انتظامی تشکر کرد و گفت: شاهد بودیم که فرماندهان نیروی انتظامی خودشان در صحنه حضور داشتند و کتک خوردند و آسیب دیدند اما دست به اسلحه نبردند و کتک نزدند و بدون اینکه به کسی آسیب برسانند لیدرهای اغتشاشات را دستگیر کردند و این نشان از اقتدار، عزت و فرهنگ دارد.

وی افزود: این حوادث ظرفیت و مهارت نیروهای ما را افزایش داد.

صدیقی از عملکرد دادستان‌های کشور و رییس قوه قضاییه تشکر کرد و گفت: انسجام خوبی بین نیروی نظامی و امنیتی و نیروهای مسلح و نیروهای قضایی اتفاق افتاد اما در نهایت همانطور که نائب امام زمان ما فرمودند باید از بصیرت و حضور به موقع ملت ایران در صحنه تشکر کرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در بررسی دلایل داخلی که باعث طمع دشمنان در حوادث اخیر شد، گفت: بی‌توجهی به فرهنگ و ایمان از جمله این دلایل بود.

وی افزود: بعد از جنگ نظامی امروز دشمن جنگ نرم فرهنگی و اقتصادی را در دستور کار دارد بنابراین باید در بودجه 97 اولویت‌ها را مورد بررسی قرار دهیم و مجلس باید با نظارت، اقتدار خود را نشان دهد و رهروی راه مدرس باشد و کم‌کاری‌ها و فسادها را تعقیب کرده و مشکلات را به مردم گزارش دهند.

صدیقی با تاکید بر اینکه باید در قانونگذاری کارها تسهیل شود نه اینکه قانون روی قانون تصویب کنیم و امور را پیچیده‌تر کنیم، خاطرنشان کرد: اینقدر نرمش، عقب‌نشینی و انفعال از سوی مجلس به نفع مملکت نیست و مجلس باید نشان دهد که خانه مردم است و نباید به دنبال مقابله با شورای نگهبان در اموری از جمله احکام دین باشد چرا که اینها حاشیه‌سازی است و کار مجلس نیست.

وی با اشاره به اینکه در بودجه 97 برای فرهنگ بودجه قابل اعتنایی در نظر نگرفته شده است، تصریح کرد: اگر بخواهیم دین را رواج دهیم باید برای حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی‌مان بودجه مناسب پیش‌بینی شود.

امام جمعه موقت تهران توجه به اقشار آسیب‌پذیر را در بودجه 97 بسیار مورد تاکید قرار داد و گفت: در صحنه‌های خطر اقشار آسیب‌پذیر هستند که به میدان می‌آیند و هیچگاه در این صحنه‌ها اشراف و بالانشینان سینه سپر نکرده‌اند پس باید در بودجه جهت حمایت از اقشار ضعیف جامعه را در نظر داشته باشیم چرا انقلاب ما انقلاب پابرهنگان است و باید توجه به آنها اولویت کار ما باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید تامین بودجه را همراه با مدیریت کارآمد در نظر بگیریم نه اینکه پول‌پاشی کنیم، توضیح داد: باید برای حل مشکل بیکاری علاوه بر تامین اعتبار، مدیریت کارآمد داشته باشیم چرا که بیکاری افسردگی و در نتیجه خشونت می‌آورد و پرخاش و خشونت به اغتشاش می‌انجامد.

صدیقی همچنین به اهمیت موضوع اعتنا و احترام به مردم تاکید کرد و گفت: شعارهای غربی و وعده‌های کاذب و مبتذل ممکن است رای قشری را جمع کند اما مردم ما متدین هستند و باید اعتراض و مطالبه‌شان شنیده شود و اگر می‌توانیم مشکلات مردم را حل کنیم در غیر این صورت وعده بی‌جا ندهیم یعنی با مردم صادقانه سخن بگوییم و کار را به دست خود مردم بدهیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فقط از طریق رضای خدا می‌توان رضای مردم را به دست آورد، افزود: باید به دین و اخلاق و تحکیم خانواده‌ها بپردازیم و قضات نباید با رفتارشان مردم را ناراضی کنند و رای به طلاق‌های سریع بدهند.

وی افزود:‌ در موردی شنیدم که دختر خانمی سه بار نامزد کرده و هر سه بار مبالغ زیادی سکه به عنوان مهر دریافت کرده است در حالیکه هنوز دوشیزه است و به خانه بخت نرفته که همه این مسائل باید از سوی قضات‌مان مورد توجه قرار گیرد.

صدیقی با تاکید بر اینکه قضات باید به مردم احترام بگذارند، خاطرنشان کرد: گاهی دیده می‌شود که قضات با نیش زبان با مردم سخن می‌گویند که این خلاف رضای خداوند است و باید در نظر داشته باشند که مردم ولی‌نعمت ما هستند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های اول نماز جمعه با بیان اینکه تقوا چراغ و کلید بهشت است، گفت: انسان باتقوا همیشه با نور الهی مسیر بهشت را پیدا کرده و در آن گام برمی‌دارد و در واقع تقوا وسیله عروج به قله کمال است.

وی با اشاره به اینکه قرآن دو گروه را در قله نشان می‌دهد، توضیح داد: یکی گروه مجاهدین فی‌سبیل‌الله و کشتگان راه خدا و شهدا است و دیگری گروه اهل تقواست یعنی کسانی که جز حق نمی‌گویند، نمی‌بینند و نمی‌شوند.

صدیقی با بیان اینکه انسان با تقوا به خانواده خود ظلم نمی‌کند، گفت: زن پارسا برای زندگی آرامش است همانطور که قرآن کریم فلسفه ازدواج را اینطور مطرح می‌کند که در ازدواج، زن مایه آرامش می‌شود پس باید از خودمان و از خانواده خودمان تقوا را شروع کنیم و به خاطر خدا به هم ظلم نکنیم.

نظرات بینندگان