arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۶

پوتین درباره رد نامزدی رقیبش در انتخابات: بهتر بود آمریکا سکوت می‌کرد

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه آمریکا همواره در امور سایر کشورها دخالت می کند، گفت: دخالت آمریکایی ها در انتخابات ریاست جمهوری روسیه نشان می دهد که اولویت آنها چیست و می خواهند چه کسانی را در راس روسیه ببیند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پوتین درباره ردصلاحیت رقیبش در انتخابات: بهتر بود آمریکا سکوت می‌کرد

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه آمریکا همواره در امور سایر کشورها دخالت می کند، گفت: دخالت آمریکایی ها در انتخابات ریاست جمهوری روسیه نشان می دهد که اولویت آنها چیست و می خواهند چه کسانی را در راس روسیه ببیند.

به گزارش ایرنا به نقل از کاخ کرملین، «ولادیمیر پوتین» پنجشنبه شب در دیدار با روزنامه نگاران باسابقه روس به مناسبت روز مطبوعات در روسیه، در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره واکنش های تند مقامات آمریکا و اتحادیه اروپا مبنی بر رد نامزدی «آلکسی ناوالنی» چیست؟، این مطلب را بیان کرد.

وی گفت: علاوه بر او، نامزدی چند نفر دیگر در انتخابات ریاست جمهوری رد شد اما مقام های آمریکایی نام آنان را ذکر نکردند.

رئیس جمهوری روسیه گفت: این وضعیت حاکی از اولویت دولت آمریکا است که می خواهد چه کسی را در راس روسیه ببیند.

پوتین با بیان اینکه مقاصد مقامات آمریکایی با تکیه کردن به این موضوع، برملا شد، اظهار داشت: بهتر بود که آنها (مقام های آمریکا) سکوت می کردند.

آلکسی ناوالنی پر سر و صدا ترین منتقد دولت پوتین در رسانه های غربی است که بارها به دلیل ناتوانی در اثبات اتهاماتی که به دولت مردان روسیه زده، محکوم و بازداشت شده است.

اگر چه او ضمن سخنرانی های انتقادی، فراخوان های مختلفی برای اعتراض به دولت روسیه می دهد اما توسط روس ها، چندان جدی گرفته نمی شود.

شاید دلیل این امر با وجود تلاش رسانه های غربی، محبوبیت بالای پوتین در پهناورترین کشور جهان باشد.

پوتین در ادامه افزود: اولا اینکه هیچکس نمی خواهد خارجی ها در امور داخلی کشورش مداخله کنند؛ بویژه دوستان آمریکایی ما این مساله را دوست ندارند.

پوتین افزود: ما شاهد واکنش آنها (آمریکایی ها) به اطلاعات نادرست در مورد مداخله روسیه هستیم و اینکه واکنش آنها چقدر تند و حتی خشن است.

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به گونه ای است که هیچ کشوری را به آن راه نمی دهند، افزود: شاهد هستید که با رسانه های ما در آمریکا چگونه رفتار می کنند و آنها را در اقداماتی خشن و خصمانه عامل خارجی خوانده و فعالیت آنها را محدود می کنند.

وی افزود: آمریکا همواره در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله می کند و این گونه تلاش ها را موضوعی عادی و مناسب می داند؛ به نظر من این رفتار آنها نادرست است.

پوتین اظهار داشت: کشوری که (آمریکا) در امور کشورهای دیگر مداخله می کند، باید آماده پاسخ دادن به چالش های معینی که بوجود می آورد، باشد.

وی با بیان اینکه خواهش می کنم کسی به گونه ای سخنان مرا تعبیر نکند که گویا ما در امور کشورهای دیگر مداخله می کنیم، گفت: روسیه چنین قصدی ندارد و بر این واقعیت تاکید می کند که هیچ کس دوست ندارد در امور داخلی کشورش مداخله شود؛ اما آمریکا خود با وجود مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر نمی خواهد در مسائل داخلی این کشور دخالتی صورت گیرد و شاهد تلاش کنگره و وزارت خارجه آمریکا در این خصوص بودیم.

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
نظرات بینندگان