arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۹ - ۲۲ دی ۱۳۹۶

یازده زندانی گوانتانامو از ترامپ شکایت کردند

یازده نفر از زندانیان گوانتانامو از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دلیل بازداشت غیرقانونی ها خود شکایت کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یازده نفر از زندانیان گوانتانامو از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دلیل بازداشت غیرقانونی ها خود شکایت کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این زندانی ها گفته اند که به دلیل مسلمان بودن و به طور غیرقانونی در گوانتانامو به سر می برند. آنان ضمن اشاره به منبع سفر اتباع برخی کشورهای اسلامی به آمریکا، توئیت های ترامپ و سایر اظهارات ضداسلامی وی را به عنوان برخی از شواهد خود مطرح کرده اند.
ترامپ همچنین گفته بود که نباید هیچ یک از زندانیان گوانتانامو آزاد شود که این مورد نیز به عنوان مدرک ارائه شده است. این در حالی است که دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا شماری از زندانی ها را از گوانتانامو خارج کرد.
در شکوائیه علیه ترامپ آمده است: موضع رئیس جمهوری آمریکا در قبال آزادی زندانیان گوانتانامو در راستای سایر اقدامات تبعیض آمیز وی است، از جمله تمدید منع مسافرت اتباع چند کشور مسلمان به آمریکا و منع خدمت تراجنسی ها در نیروهای مسلح.
این زندانی ها اعلام کردند: مواضع ترامپ ایجاب می کند تحقیقاتی قضایی انجام شود.
این شکایت نامه در شانزدهمین سالگرد تاسیس زندان گوانتانامو و به دادگاه فدرال در واشنگتن ارائه شده است. زندانیان گوانتانامو خواستار برخورداری از حق «قرار احضار زندانی» شده اند تا طی آن یا تفهیم اتهام یا آزاد شوند.
قرار احضار زندانی نوعی قرار قضایی است که طی آن دادگاه شخص بازداشت شده را احضار می کند تا در صورت فقدان مدارک کافی، وی را آزاد کند.
یازده شاکی ساکن گوانتانامو در ادامه شکوائیه خود اظهار کردند: ترامپ، بر خلاف اسلافش، اعلام کرده است که قصد دارد بقیه زندانیان گوانتانامو را بدون توجه به شرایط فردی آنها، نگه دارد.
این شکوائیه همچنین می گوید: این مساله نشاندهنده نفرت او از زندانیان و همه مردانی مسلمان متولد شده در خارج و به طور بیانگر انزجار وی از مسلمانان و دادگاه هایی است که در ماه های اخیر دستورات وی را رد کرده اند.

نظرات بینندگان