arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۶

فرماندار تهران: اگر بارندگی ها همین طور ادامه پیدا کند، ۵۲ درصد جمعیت تهران و البرز فاقد آب شرب خواهند بود

فرهادی با بیان اینکه امروز وضعیت آب شهر تهران به مراتب از آب شهرستان بیرجند بدتر است، عنوان کرد: آب ۵۲ درصد شامل ۱۷ میلیون نفر جمعیت شهر تهران و البرز از سدها تامین می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندار تهران با بیان اینکه امروز وضعیت آب شهر تهران به مراتب از خراسان جنوبی بدتر است، گفت: در صورت عدم بارندگی ۵۲ درصد جمعیت تهران و البرز فاقد آب شرب خواهند بود.

به گزارش «انتخاب»، عیسی فرهادی ظهر پنجشنبه در شورای اداری استان اظهار کرد: استان خراسان جنوبی چند خصیصه و ارزش بسیار مهم دارد که در سطح کشور کمتر دیده می شود.

وی با بیان اینکه اولین خصیصه استان خراسان جنوبی وجدان کاری است، افزود: وجدان کاری که در مردم متدین، قانع و پرکار استان چه در کار شخصی و چه در دستگاه ها و نهادهای دولتی وجود دارد زبا زد است و می تواند کمک بسیار بزرگی به توسعه استان کند.

به نوشته مهر، فرماندار تهران با اشاره به اینکه تربیت نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه و داشته اجتماعی یکی دیگر از شاخصه های استان است، افزود: در توسعه کشور باید به نیروی انسانی خوب تکیه کرد که متاسفانه این مهم در سطح کشور کمتر دیده می شود.

وی ادامه داد: در سطح استان خراسان جنوبی به واسطه سمن ها و صندوق های فامیلی و ارتباط تنگاتنگی که بین مردم وجود دارد، نیروهای انسانی فهیم و ارزشی دیده می شود.

فرهادی با بیان اینکه امروز وضعیت آب شهر تهران به مراتب از آب شهرستان بیرجند بدتر است، عنوان کرد: آب ۵۲ درصد شامل ۱۷ میلیون نفر جمعیت شهر تهران و البرز از سدها تامین می شود.

معاون سساسی سابق استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در ۴۷ سال گذشته کمترین میزان آب را در تهران داشته ایم، بیان کرد: اگر بارندگی ها همین طور ادامه پیدا کند ۵۲ درصد جمعیت تهران و البرز فاقد آب شرب خواهند بود.

فرهادی با بیان اینکه بیرجند به واسطه سازگاری و قناعت مردم نسبت به شهر تهران و شهرهای بزرگ تر ماندگار تر خواهد بود، گفت: باید کاری انجام دهیم که جمعیت در خراسان جنوبی پایدار بماند و بابت این پایداری باید سوسیت و یارانه بدهیم و به ماندگاری جمعیت دلسوزی که حافظان نظام هستند کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های خوبی در شهر بیرجند ایجاد شده است، عنوان کرد: ایجاد فرودگاه بسیار خوب، ذخیره های نفتی، چند بانده کردن جاده ها، انتقال پادگان بیرجند و فولاد خوسف از زیرساخت های بسیار خوب در استان است اما کافی نیست و نیاز به گام های بزرگتری نیز دارد.

فرهادی با اشاره به انتقال گاز شهری به شهرستان بیرجند، اظهار داشت: ظرف یازده ماه یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر گازرسانی شبکه داخلی و فشار قوی به این شهرستان انجام گرفته که شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای ماندگاری جمعیت در استان فرهنگ اشتغال خرد چه در صنایع دستی و چه در مرغداری ها و ... است، گفت: در استان خراسان جنوبی چهار بازارچه بسیار خوب وجود دارد که متاسفانه به دلیل ارائه نشدن خدمات تعطیل اند.

فرماندار تهران ادامه داد: امیدواریم با این وجدان کاری و همدلی که در استان خراسان جنوبی وجود دارد بتوانیم طی چند سال آتی گام های بلندتری را برای مردم استان برداریم.

نظرات بینندگان