arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۹ - ۲۱ دی ۱۳۹۶

«بازی تاج و تخت» پیشتاز نامزدی در جوایز انجمن کارگردانان امریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» محصول شبکه تلویزیونی اچ بی او از سوی انجمن کارگردانان امریکا (DGA) موفق به کسب نامزدی در سه رشته شد. همزمان، «قصه ندیمه» محصول شبکه هولو و «خانم میزل اعجاب‌انگیز» محصول آمازون نیز موفق به دریافت نامزدی شدند. امی شومر، عزیز انصاری و بری لوینسون و ... میز در رشته‌های مختلف از فیلمنامه‌نویسی گرفته تا رئالیتی شو و مستند نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

به نوشته ورایتی، «بازی تاج و تخت» باز هم بیش از دیگر سریال‌های سال، رای‌دهندگان انجمن کارگردانان را تحت تاثیر قرار داد. این سریال پرهزینه موفق به کسب سه نامزدی از پنج رشته سریال درام شد. جرمی پادسوا برای اپیزود «اژدها و گرگ»، مت شکمن برای «ویرانی‌های جنگ» و «آلن تیلور» برای اپیزود «آن سوی دیوار» که همگی متعلق به فصل هفتم سریال هستند موفق به کسب نامزدی شده‌اند.

در کنار سه کارگردان «بازی تاج و تخت»، برادران دافر – مت دافر و راس دافر – نیز برای «دروازه» یکی از قسمت‌های سریال «چیزهای عجیب‌تر» نامزد شده‌اند. دافرها پارسال برای کارگردانی قسمت پایلوت (آزمایشی) «چیزهای عجیب‌تر» نامزد شده بودند.

در رشته کمدی هم امی شرمن پالادینو خالق و تهیه‌کننده سریال «خانم میزل» موفق به دریافت نخستین نامزدی کارنامه‌اش از سوی انجمن کارگردانان شد. او کارگردانی قسمت پایلوت این درام‌کمدی موفق را به عهده داشته است. کم‌تر از یک هفته پیش، «خانم میزل» در هفتاد و پنجمین جوایز گلدن گلوب موفق به دریافت جایزه بهترین سریال کمدی و همچنین جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن سریال کمدی (ریچل برازناهان) شد.

سریال «همه کاره و هیچ کاره» محصول نتفلیکس هم موفق به دریافت دو نامزدی شد. عزیز انصاری برای کارگردانی قسمتی از فصل دوم این سریال تحت عنوان «دزد» نامزد اعلام شده است. ملینا ماتسوکاس برای قسمت «شکرگزاری» نامزد دریافت جایزه شده است. دو محصول دیگر اچ بی او تحت عنوان «ویپ / معاون رییس جمهور» و «سیلیکون ولی» هم در همین رشته نامزد شده‌اند.

در بخش تله فیلم و سریال کوتاه نیز، «بی‌خدا» محصول نتفلیکس به کارگردانی اسکات فرانک نامزد شده است. بری لوینسون برای «نابغه دروغ‌ها» محصول اچ بی او نامزد دریافت جایزه شده و همزمان، ژان مارک ولی هم برای دیگر محصول اچ بی او «دروغ‌های کوچک بزرگ» با دیگر نامزدها رقابت می‌کند. سپتامبر گذشته، ولی برای کارگردانی این سریال موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردان در بخش مینی سریال شد.

مراسم اهدای جوایز انجمن کارگردانان امریکا در تاریخ سوم فوریه برگزار می‌شود.

منبع: ای سینما

نظرات بینندگان