arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۲۱ دی ۱۳۹۶

ترامپ: مسائل زیادی برای همکاری با روسیه وجود دارد

رئیس جمهوری آمریکا در جریان کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر نروژ در کاخ سفید فرصت را غنیمت شمرد تا ضمن انتقاد از دموکرات‌ها، مساله تحقیقات در خصوص مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری کشورش را زیر سوال ببرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری آمریکا در جریان کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر نروژ در کاخ سفید فرصت را غنیمت شمرد تا ضمن انتقاد از دموکرات‌ها، مساله تحقیقات در خصوص مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری کشورش را زیر سوال ببرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سی بی اس نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص تحقیقات کنونی در رابطه با ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: بدون شک هیچ توطئه‌ای میان جمهوری خواهان و روس‌ها وجود نداشته است. این را همه می‌دانند. توطئه واقعی میان روسیه و دموکرات‌ها بوده است.

این اظهارات ترامپ در بحبوحه‌ گزارش‌هایی مطرح شد، ‌مبنی بر اینکه تیم رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ممکن است مستقیما با ترامپ مصاحبه کند.

ترامپ در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه آیا حاضر است در چنین مصاحبه‌ای شرکت کند یا خیر گفت: باید ببینیم چه پیش می‌آید. وقتی توطئه‌ای وجود ندارد و هیچ کسی بودجه چنین توطئه‌ای را تامین نکرده، بعید است که مصاحبه‌ای نیز برگزار شود.

این در حالی است که ترامپ در ژوئن سال ۲۰۱۷ تاکید کرده بود که صد در صد حاضر است با رابرت مولر مصاحبه کند و برای اظهاراتش نیز سوگند یاد کند.

ارنا سولبرگ نخست وزیر نروژ نیز در رابطه با این که در خصوص این مساله چه نظری دارد،‌ گفت: به نظر من به سیستم سیاسی هر کشوری بستگی دارد که مسائل مهم را بررسی کرده و درباره برنامه‌های سیاسی خود مذاکره کند. من به این مساله احترام می‌گذارم و معتقدم که این مساله به سیاست آمریکا بستگی دارد و باید در داخل آمریکا حل شود.

ترامپ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بدون وجود بودجه‌ای برای ساخت دیوار میان آمریکا و مکزیک حاضر است توافقی را در خصوص اصلاحات مهاجرت و برنامه حمایت از کودکان مهاجر موسوم به DACA امضاء کند یا خیر؟ گفت: به هیچ وجه. این توافق باید شامل بودجه ساخت دیوار باشد. ما برای حفظ امنیت‌مان به این دیوار نیاز داریم. ما برای جلوگیری از سر ریز شدن مواد مخدر به داخل کشورمان باید این دیوار را بسازیم.

وی در رابطه با تحولات اخیر در خصوص کره شمالی و مذاکراتش با کره جنوبی، گفت: ما قطعا مشکلاتی با کره شمالی داریم، اما در حال حاضر مذاکرات خوبی در جریان است. من شاهد انرژی خوب و مثبتی در این زمینه هستم. همانطور که می‌دانید روز چهارشنبه با رئیس جمهوری کره جنوبی تماس تلفنی داشتم. در جریان این تماس تلفنی رئیس جمهوری کره جنوبی به من گفت که خودش و نمایندگانش دیدارهای مثبت و موثری داشته‌اند. من امیدوارم اتفاق‌های خوبی رخ دهد.

ترامپ در خصوص توافق آب و هوایی پاریس،‌ گفت: من بدون شک آمریکا را از این توافق خارج خواهم کرد،‌ چرا که این توافقنامه برای آمریکا بسیار ناعادلانه است.

وی افزود: دولت من در خصوص مساله محیط زیست موضع جدی دارد، اما توافق آب و هوایی پاریس رفتار ناعادلانه‌ای با آمریکا دارد.

ترامپ در عین حال بدون اشاره صریح به بازگشت به این توافق گفت: آمریکا می‌تواند به لحاظ تئوریک به توافق پاریس بازگردد. من مشکلی با این توافقنامه ندارم بلکه مشکل من با توافقی است که آنها امضا کرده‌اند چراکه آنها توافقی بد را امضا کرده‌اند.

ترامپ همچنین در خصوص همکاری با روسیه، گفت: مسائل بسیار زیادی برای همکاری با روسیه وجود دارد. من بارها تاکید کرده‌ام که همکاری با دیگر کشورها خواه روسیه،‌ چین یا هند بسیار ارزشمند و مهم است.

سولبرگ نیز در رابطه با موضع ترامپ برای همکاری با روسیه، گفت: بدون شک روسیه یک بازیکن سیاسی مهم است. نروژ یکی از همسایگان روسیه محسوب می‌شود. ما باید هر روزه با روسیه همکاری داشته باشیم.

سولبرگ همچنین روابط نروژ با آمریکا را تحسین کرده و گفت: نروژ روابط کاری قابل توجهی با آمریکا دارد. آمریکا دارای یک جامعه تجاری تحسین برانگیز است.

وی همچنین بر اهمیت یک اقتصاد سبز و تغییر آب و هوا که در راس اولویت‌های ترامپ هستند، تاکید کرد.

ترامپ نیز بر اهمیت روابط کشورش با نروژ تاکید کرده و گفت: ما یک روابط دوستانه تازه با نروژ داریم. نروژ یک متحد مهم و ارزشمند در جنگ با داعش و ترور محسوب می‌شود.

وی ضمن تحسین روابط تجاری نروژ با آمریکا، گفت: واشنگتن روابط تجاری گسترده‌ای با نروژ دارد. ما نروژ را به خاطر روابط تجاری متقابل و دو جانبه‌اش تحسین می‌کنیم.

برچسب ها: ترامپ
نظرات بینندگان