arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۲۱ دی ۱۳۹۶

دیپلمات‌های اروپایی:‌ هدف نشست بروکسل تأکید بر پایبندی اروپا به برجام است

دیپلمات‌های اروپایی تأکید کردند که هدف از نشست بروکسل میان وزیران امور خارجه ایران و سه کشور اروپایی طرف برجام تأکید بر ادامه پایبندی این کشورها به برجام است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیپلمات‌های اروپایی تأکید کردند که هدف از نشست بروکسل میان وزیران امور خارجه ایران و سه کشور اروپایی طرف برجام تأکید بر ادامه پایبندی این کشورها به برجام است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در آستانه ضرب‌الاجل رییس‌جمهوری آمریکا برای تصمیم‌گیری درباره تایید توافق هسته‌ای و تمدید تعلیق تحریم‌های ایران به واسطه این توافق چند دیپلمات اروپایی گفتند که قدرت‌های اروپایی روز پنج‌شنبه بار دیگر بر حمایت خود از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ تأکید خواهند کرد.

وزیران خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان که قرار است روز پنج‌شنبه در بروکسل با ظریف دیدار داشته باشند، به تهران تضمین خواهند داد که به توافق هسته‌ای پایبند می‌مانند. این کشورهای اروپایی در این نشست که به سرپرستی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد، همچنین از ایران خواهند خواست تا به پایبندی خود به توافق هسته‌ای و همکاری با بازرسان بین‌المللی ادامه دهد.

یک دیپلمات در این باره گفت: هدف این است که به واشنگتن این پیام را ارسال کنید که ایران به توافق پایبند است و بهتر است که توافق هسته‌ای حفظ شود؛ به جای اینکه تهران منزوی شود.

یک دیپلمات دیگر نیز گفت: تاریخ برگزاری این نشست اتفاقی نیست. این فرایندی است که ما از ماه اکتبر تاکنون انجام داده‌ایم.

به گزارش رویترز، این دیپلمات به تصمیم رییس‌جمهوری آمریکا در ماه اکتبر مبنی بر تایید نکردن پایبندی ایران به توافق هسته‌ای در گزارش خود به کنگره اشاره دارد.

نشست روز پنجشنبه بروکسل با حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، زیگمار گابریل، بوریس جانسون و ژان ایو لودریان، همتایان وی از آلمان ، انگلیس و فرانسه برگزار می‌شود که بخشی از دیپلماسی طرف‌های برجام برای حفظ توافق در آستانه‌ ضرب‌الاجل‌های پیش روی دونالد ترامپ است.

رییس جمهور آمریکا قرار است روز جمعه تصمیم خود را درباره تمدید تعلیق تحریم‌های ایران و تایید توافق هسته‌ای در گزارشی به کنگره که طبق قوانین این کشور باید هر ۹۰ روز یک بار انجام شود، اعلام کند.

نظرات بینندگان