arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۹ - ۲۰ دی ۱۳۹۶
رئیس فدراسیون ووشو در گفت و گو با «انتخاب»:

هر قدر رییس آینده کمیته رابطه بهتری با دولت داشته باشد، قطعا به نفع ورزش ما خواهد بود/ اشتباه بزرگ «عدم دخالت دولت در ورزش» در این سالها در کشور جاافتاده/ بر اساس اساسنامه IOC، کمیته های ملی المپیک باید روابط بسیار نزدیکی با دولت ها داشته باشند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس فدراسیون ووشو: هر قدر رییس آینده کمیته رابطه بهتری با دولت داشته باشد قطعا به نفع ورزش ما خواهد بود

رئیس فدراسیون ووشو با مثبت ارزیابی کردن کاندیداتوری صالحی امیری برای ریاست کمیته ملی المپیک، این کمیته را وزارت خارجه ورزش ایران دانست.

مهدی علی نژاد، رییس فدراسیون ووشو در گفت و گو با خبرنگار سرویس ورزشی «انتخاب» با اشاره به انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک گفت: انتخابات کمیته ملی المپیک مهم ترین انتخابات ورزش ایران است چراکه این کمیته وجهه بین المللی اصلی ورزش ایران است.

وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر کمیته ملی المپیک عملکرد قدرتمندی نداشته و نتوانسته ایم آنطور که باید در ورزش دنیا نقش مهمی ایفا کنیم. در سال های اخیر کرسی های بین المللی مان را از دست داده ایم در حالی که کشورهای جنگ زده ایی مثل لیبی و سوریه اکنون کرسی بین المللی ورزشی دارند،البته مشکلات کمیته فقط به کسب کرسی بین المللی محدود نمی شود.

علی نژاد اضافه کرد: در 4 سال اخیر فدراسیون های ورزشی از نظر بودجه مشکلات فراوانی داشتند. مثلا بودجه همین فدراسیون ووشو نسبت به چهار سال پیش 20 تا 25 درصد کاهش یافته در حالی که هزینه های ما چند برابر شده، از همین بودجه کاهش یافته هم تا اینجای سال تنها 38 درصد به ماپرداخت شده ، همین مسئله نشان دهنده وخامت اوضاع مالی در ورزش کشور است.البته فقط انتخاب رییس کمیته ملی المپیک مهم نیست اعضای هییت اجرایی ،خزانه دار و دبیر کمیته هم اهمیت فراوانی دارند.

وی با اشاره به کاندیداتوری صالحی برای ریاست کمیته ملی المپیک اظهار داشت: جناب صالحی امیری از گزینه های نزدیک به دولت و از مدیران باسابقه کشور هستند. هر قدر رییس آینده کمیته رابطه بهتری با دولت داشته باشد قطعا به نفع ورزش ما خواهد بود. البته نباید فراموش کرد که تنها افزایش بودجه ورزش در پیشرفت آن کارساز نیست بلکه رییس جدید کمیته ملی المپیک می بایست آشنایی بسیار خوبی با قواعد بین الملل و نهادهای مطرح دنیا داشته باشد تا بتواند از حقوق ورزش ایران دفاع کند. به عقیده من کمیته ملی المپیک نقش وزارت امور خارجه ورزش ایران را ایفا می کند. پس آشنا بودن رییس آینده به اصول قواعد مدیریتی و آشنایی با مجامع بین المللی هم بسیار مهم است.

علی نژاد با مثبت ارزیابی کردن گزینه ای که رابطه ی نزدیکی با دولت می تواند داشته باشد، گفت: متاسفانه در سال های اخیر یک موضوع به اشتباه در ورزش ما جا افتاده و آن هم عدم دخالت دولت در ورزش است. اتفاقا بر اساس اساسنامه IOC کمیته های ملی المپیک کشورها می بایست روابط بسیار نزدیکی با دولت ها داشته باشند . البته IOC تنها با انتصاب مستقیم دولت در ورزش مخالف است که خداروشکر انتخاب رییس و سایر اعضای کمیته ملی المپیک ایران کاملا بر اساس یک انتخابات قانونی انجام می شود. پس نزدیک بودن رییس آینده کمیته ملی المپیک به دولت بد نیست.

وی افزود: اگر امکان قانونی این کار وجود داشت واقعا بسیاری از مشکلات ورزش ما حل می شد. در خیلی از کشورهای دنیا روسای ورزش و کمیته ملی المپیک شان مشترکا به عهده یک نفر است.

نظرات بینندگان