arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۲۱ دی ۱۳۹۶

رئیس فدراسیون هندبال: رییس کمیته ملی المپیک باید در دولت با اعتبار باشد/ حضور صالحی امیری به نفع آینده ورزش است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس فدراسیون هندبال: رییس کمیته ملی المپیک باید در دولت با اعتبار باشد/ حضور صالحی امیری به نفع آینده ورزش است 

علیرضا رحیمی رییس فدراسیون هندبال بر این باور است که حضورصالحی امیری به نفع آینده ورزش است.

رئیس فدراسیون هندبال در گفت و گو با خبرنگار سرویس ورزشی «انتخاب» در پاسخ به سئوالی در مورد ارزیابی اش از انتخابات پیش روی کمیته ملی المپیک، گفت: به هرحال ریاست کمیته ملی المپیک یکی از حساس ترین سمت های ورزش کشور است و کسی که قرار است به عنوان رییس جدید کمیته ملی المپیک انتخاب شود بهتر است فردی بااعتبار در دولت و بخش مدیریت ، دارای ارتباط خوب با فدراسیون ها ،آشنا با ورزش و آشنایی لازم با اصول مدیریتی باشد.

رحیمی با اشاره به کاندیداتوری صالحی امیری گفت: به هرحال جناب صالحی امیری سابقه مدیریت ورزشی دارند و در تمامی سمت های قبلی هم تجارب مدیریتی بسیار خوبی داشته اند. به نظرم حضور ایشان به عنوان رییس آینده کمیته ملی المپیک بسیار به نفع ورزش خواهد بود.

وی در پاسخ به این سئوال که وابستگی کمیته ملی المپیک به دولت را مثبت ارزیابی می کنید یا نه؟، اظهار داشت:  بهتر است منصفانه به ماجرای وابستگی به دولت نگاه کنیم. تمامی هیئت های ورزشی و فدراسیون ها مستقیم یا غیر مستقیم به دولت وابسته هستند. تمامی بودجه ورزش ما از طریق دولت تامین می شود. به همین دلیل اینکه رییس کمیته المپیک هم از دولتی ها باشد چندان غریب نیست.

رحیمی اضافه کرد: در کل دنیا هم تقریبا این روال است. بسیاری از روسای فدراسیون های ورزشی در خیلی از کشورهای دنیا صرفا افراد ورزشکاو با سابقه ورزشی نیستند. کسی به سمت مدیریت در سمت های ورزشی منصوب می شود که واقعا بتواند کاری انجام دهد. در کشور ماهم باید مدیری برای کمیته ملی المپیک انتخاب شود که دارای اعتبار سیاسی و ارتباط خوب با دولت باشد، تا دستکم بتواند مشکلات ورزش را حل کند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در ورزش کشور گفت: اصلی ترین مشکل ورزش ما بودجه فدراسیون های ورزشی است. حل مشکل بودجه ایی فدراسیون ها بسیاری از مشکلات مارا حل می کند.

 

نظرات بینندگان