arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۲۰ دی ۱۳۹۶

اعلام علت مرگ کشتی‌گیر پیشین تیم ملی نوجوانان: گاز گرفتگی

رییس هیات کشتی استان خوزستان در مورد مرگ ناگهانی علی یوسفی کیا دارنده مدال برنز سال 2009 نوجوانان آسیا، اظهار کرد: گفته شده علت مرگ او گاز گرفتگی بوده است. مرگی مفت! اگر بگویم مفت، بی ربط نگفته‌ام. این جوان ورزشکار بر اثر گازگرفتگی و خفه شدگی جان خود را از دست داده است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعلام علت مرگ کشتی‌گیر پیشین تیم ملی نوجوانان: گاز گرفتگی

رییس هیات کشتی استان خوزستان دلایل مرگ فرنگی کار خوزستانی را تشریح کرد.

سید حسین مرعشیان، رییس هیات کشتی استان خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد مرگ ناگهانی علی یوسفی کیا دارنده مدال برنز سال 2009 نوجوانان آسیا، اظهار کرد: گفته شده علت مرگ او گاز گرفتگی بوده است. مرگی مفت! اگر بگویم مفت، بی ربط نگفته‌ام. این جوان ورزشکار بر اثر گازگرفتگی و خفه شدگی جان خود را از دست داده است و باید به خانواده‌ بزرگوارش و جامعه کشتی به خاطر از دست دادن یک جوان ورزشکار تسلیت گفت‌.

او در ادامه‌ گفت‌: بعد از دانشجو شدنش در دانشگاه تهران از خوزستان رفت و در تهران مستقر شد. او در آخرین انتخابی تیم‌ ‌ملی برای حضور در رقابت‌های کشتی دانشجویان مقابل رسول گرمسیری قرار گرفت و به او باخت و به مسابقات اعزام نشد. یوسفی کیا ، پسر بسیار خوب و با اخلاق نیکو بود. همیشه در المپیادها و انتخابی‌ها به عنوان قهرمان معرفی می‌شد. دارنده مدال برنز آسیا بود و با همان مدال توانست در دانشگاه تهران به تحصیل بپردازد.

رییس هیات کشتی استان خوزستان در پایان صحبت‌های خود همچنین ‌اضافه کرد: ‌یوسفی کیا حدود 25 سال سن داشت. این جوان به شکل ناگواری جان خود را از دست داد و باز هم به خانواده‌ کشتی و خانواده‌ یوسفی کیا تسلیت می گویم.

علی یوسفی‌کیا، کشتی‌گیر 25 ساله خوزستانی و اهل روستای بدیل بخش عقیلی شهرستان گنوند که برای تفریح به بابلسر سفر کرده بود در محلی که اسکان داشت، بر اثر گازگرفتگی درگذشت. یوسفی‌کیا از کشتی‌گیران و قهرمانان خوزستانی و دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه تهران بود.

مدال برنز مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا و کسب سه عنوان قهرمانی المپیاد دانشجویی، از جمله افتخارات این کشتی‌گیر محسوب می‌شود. همچنین او چند سال قبل نیز به تیم‌ملی جوانان دعوت شده بود.

نظرات بینندگان