arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۲۰ دی ۱۳۹۶

بورس‌های آسیایی از صعود بازماندند

روند رو به رشد بسیاری از بورس‌های آسیایی روز چهارشنبه متوقف شد، ولی بورس هنگ کنگ توانست به کمک افزایش بهای نفت، به روند صعودی خود ادامه دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بورس‌های آسیایی از صعود بازماندند

روند رو به رشد بسیاری از بورس‌های آسیایی روز چهارشنبه متوقف شد، ولی بورس هنگ کنگ توانست به کمک افزایش بهای نفت، به روند صعودی خود ادامه دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در معاملات روز چهارشنبه، شاخص "نیک کی ۲۲۵" ژاپن با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۳۷۹۶.۴۵ واحد رسید. بورس سیدنی در استرالیا ۰.۵ درصد، بورس نیوزلند ۰.۷ درصد و بورس تایوان ۰.۲ درصد کاهش یافتند.

با این حال، شاخص "هانگ سنگ" هنگ کنگ با ۰.۱ درصد افزایش به ۳۱۰۴۸.۸۴ واحد رسید و شاخص "شانگهای کامپوزیت" با ۰.۲ درصد افزایش به ۳۴۲۱.۲۲ واحد رسید.

در آمریکا، شاخص "داو جونز" ۰.۴ درصد رشد داشت و به ۲۵۳۸۵.۸۰ واحد رسید و شاخص "فوتسی ۱۰۰" لندن با ۰.۵ درصد افزایش به ۷۷۳۱.۰۲ واحد رسید.

با وجود روند کاهش گسترده در بازارها، ارزش سهام شرکتهای انرژی تحت تاثیر افزایش بهای نفت صعود کرد. سهام شرکت های نفتی " پتروچاینا" و "سینوپک" حدود ۲ درصد و "این پکس" ژاپن، ۳ درصد افزایش یافت.

هر بشکه نفت " وست تگزاس اینترمدیت" با ۴۷ سنت افزایش، به ۶۳.۴۳ دلار در هر بشکه رسید و نفت برنت با ۳۹ سنت افزایش به ۶۹.۲۱ دلار در هر بشکه رسید.

بازارهای سهام جهانی از ابتدای امسال توانستند با کمک عوامل بنیادین اقتصادی قوی و خوش بینی نسبت به افزایش درآمدهای شرکت ها پس از تصویب لایحه کاهش مالیاتی در آمریکا، به بالاترین سطوح چند سال اخیر صعود کنند.

گرگ مک کین- استراتژیست بازار موسسه " اکسی تریدر" می گوید: باید از خود بپرسید که چه چیزی باعث شده است تا در معاملات بازارها در شش روز ابتدایی سال ۲۰۱۸، قیمت ها تا این حد بالا برود؟ به نظر من بازار بدون پشتوانه منطقی و یا به دلیل ترس سرمایه گذاران برای عقب نماندن از قافله در حال بالا رفتن است، هر چند که قطعا چشم انداز مثبت رشد اقتصاد جهانی و لایحه مالیاتی دارای تاثیرات مثبتی هستند.

در بازار ارز، پس از اعلام بانک مرکزی ژاپن مبنی بر کاهش خرید اوراق قرضه، ارزش دلار در برابر ین کاهش یافت و هر دلار از ۱۱۲.۶۱ ین به ۱۱۲.۲۵ ین رسید. در عین حال پس از اینکه بانک مرکزی چین در مکانیسم مبادلات خود تغییرات فنی صورت داد که میزان کنترل روی یوآن را کاهش داد، هر دلار از ۶.۴۹۷۵ یوآن به ۶.۵۲۷۸ یوآن رسید که کماکان پایین تر از نرخ هر دلار برابر ۷ یوآن اوایل سال گذشته است.

هر یورو از ۱.۱۹۳۷ دلار به ۱.۱۹۳۵ دلار رسید و هر پوند از ۱.۳۵۳۹ دلار به ۱.۳۵۲۹ دلار رسید.

نظرات بینندگان