arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۱ - ۲۰ دی ۱۳۹۶

فیلم/ رونمایی از تیزر فیلمی که پس از 13 سال اکران می‌شود

اولین تیزر فیلم سینمایی «بیدار شو آرزو» به کارگردانی کیانوش عیاری که پس از ۱۳ سال در گروه «هنر و تجربه» اکران شده است، رونمایی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اولین تیزر فیلم سینمایی «بیدار شو آرزو» ساخته کیانوش عیاری که در سال ۱۳۸۳ با موضوع زلزله مهیب در شهر بم تولید شده و هم اکنون در سینماهای «هنر و تجربه» در حال اکران است، رونمایی شد.

این فیلم سینمایی که پس از ۱۳ سال از ۲۵ آذرماه در گروه «هنر و تجربه» اکران شده است، داستان آموزگار جوان روستایی در حاشیه شهر بم را روایت می‌کند که پس از بیرون آمدن از زیر آوار پی می‌برد همکارش جان سپرده است، او به سوی شهر راه می افتد تا برای اهالی کمک بیاورد، ‌اما با رسیدن به شهر ناباورانه درمی‌یابد که فاجعه اصلی در آنجا روی داده و از هر گوشه و کناری فریاد شیون و زاری و درخواست کمک بلند است.

وی در بیمارستان ویران و پر از مجروح و کشته به روحانی برمی‌خورد و به توصیه و راهنمایی او به گورستان شهر رفته و به کار غسل دادن زن‌ها و دفن آن‌ها می‌پردازد. مردی زندانی که در اثر ویرانی زندان خود را به شهر رسانده، برای غسل دادن زن، مادر و فرزندش «آرزو» از او کمک می خواهد.

کیانوش عیاری کارگردان این فیلم سینمایی درصد و شصت و هفتمین آیین دیدار گروه «هنر و تجربه» درباره نحوه ساخت «بیدار شو آرزو» بیان کرد: حضور ما در بم، سه بار و هربار یک ماه طول کشید. دلیل چند پاره شدن دوره فیلم‌برداری، فشار روحی ناشی از مصیبت بود. بچه‌ها همگی کار خود را می‌کردند ولی به نوعی دلمرده بودند که حتی با وجود حضور آقای رجبی [که فردی شوخ است] باز هم فضا بسیار غم‌انگیز بود. در این فیلم به جز آقای رجبی و خانم جعفری، باقی بازیگران همگی از اهالی بم هستند و عمده آن‌ها کسانی بودند که ده‌ها نفر را در زلزله از دست داده بودند.

می‌خواهم از کسانی که فیلم را می‌بینند، عذرخواهی کنم چرا که این فیلم همانند زلزله تلخ‌ است، این را به حساب اغراق نگذارید، بگذارید به حساب برخورد حسی سازندگان با این واقعه. فیلم آنقدر تلخ است که اگر از غم دیدن آن مجبور به ترک سالن شوید، هیچ ناراحت نمی‌شوم و به شما حق می دهم.

از بازیگرانی که در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده اند می‌توان به بهناز جعفری، مهران رجبی،‌ مهدی جعفری، محمدحسین اکبری، احسان رضوانی،‌سحر سالاری و زینب زمانی اشاره کرد. همچنین عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده، تهیه کننده و کارگردان: کیانوش عیاری، موسیقی: امید رئیس دانا، مدیر فیلمبرداری: منصور آذرگل، تدوین: کیانوش عیاری.

 

برای مشاهده دیگر ویدیوهای خبری و جذاب، از سرویس «انتخاب TV» بازدید کنید

  

نظرات بینندگان