arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۳ - ۱۹ دی ۱۳۹۶

ترکیب فناوری بلاکچین و هوش مصنوعی زندگی انسان ها را متحول می کند

فناوری بلاکچین در طراحی و استقرار ارزهای رمزپایه مورد استفاده قرار می گیرد. حال کارشناسان حوزه آی تی بر این باورند ترکیب این تکنولوژی با هوش مصنوعی (AI) نقش مهمی در زندگی انسان ها دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کلیک: فناوری بلاکچین در طراحی و استقرار ارزهای رمزپایه مورد استفاده قرار می گیرد. حال کارشناسان حوزه آی تی بر این باورند ترکیب این تکنولوژی با هوش مصنوعی (AI) نقش مهمی در زندگی انسان ها دارد.

فناوری بلاکچین واسط مبادله‌ای است که از رمزنگاری برای ایمنی‌بخشی به تراکنش‌ها و کنترل تولید واحدهای جدید ارز استفاده می‌کند. ترکیب این تکنولوژی با ارز رمزنگاری شده به تازگی بحث های زیادی را به وجود آورده است. صنایع قدرتمند در حال پیگیری این موضوع هستند تا بتوانند از این امکان کمال بهره را ببرند. منظور از صنایع قدرتمند گروه هایی هستند که در زمینه سخت افزار و تولید نیروی الکتریسیته به منابع بسیار غنی دسترسی دارند.

امروزه پیش‌برد فناوری بلاکچین در زمینه ارزهای دیجیتالی به صورت یک معمای دشوار در آمده است و حل این معما به صورت فردی تقریبا غیرممکن است یا حداقل تامین هزینه مورد نیاز برای توان محاسباتی این پروسه به قدری زیاد است که در عمل ارزش انجام آن را ندارد. در عین حال راه میانبری نیز برای حل آن مشکل وجود ندارد، لذا یک بلوک جدید باید به این زنجیره اضافه شود. به این موضوع، عناصر جدید دیگری که ممکن است دچار نقص شوند را اضافه کنید، مثلا؛ قطعی برق، مشکلات شبکه‌ای، و خطاهای سخت افزاری. تمامی این مشکلات توسط فرد خاصی قابل سرمایه گذاری و بهره برداری نیست.
استفاده از فناوری بلاکچین برای سرمایه گذاری شخصی پر بازده

آنچه در کل پروسه ارز مرزی و بلاکچین از همه مهمتر است، علائم و نشانه های مرزی موجود در آن نیست بلکه تکنولوژی است که آن را پشتیبانی می کند. در واقع امروزه عوامل زیادی در مسیر بلاکچین وجود دارد اما همگی در ابتدای راه خود هستند. منظور از این موضوعات قراردادهای آموزشی و پزشکی، اختراع و حق ثبت آن، قراردادها و حواله های ارزی و مالی سنتی است که نیاز به ثبت دائمی و قطعی دارند.

اختلال دیگری که اکنون بر سر زبان ها آمده مسیری است که در آن تکنولوژی بلاکچین به Al کمک می کند. این دو تکنولوژی هنگامی که ادغام می شوند، داده ها را در نهایت به صورت علمی به هسته انتقال می‌دهند.
اتحاد بین بلاکچین و هوش مصنوعی (AI)

در ابتدا طبیعت و ذات بلاکچین را در چند بند توضیح می‌دهیم:

غیرمتمرکز است؛ معاملات و اطلاعات قرار داده شده در یک بلوک توسط عده خاصی از مردم شناسایی می شود، نه اینکه فقط توسط یک مسئول خاص باشد تا بتواند آن را جعل کند.
پروسه کاملا شفاف است؛ تمامی سهامداران در یک معامله یا بخشی از اطلاعات/داده در تمامی مواقع به آن دسترسی دارند.
قطعی است؛ هنگامی که در یک بلوک قرار داده می شود، معاملات و اطلاعات/داده نمی‌توانند تغییر یابند.

نکته جالب این است که ما اکنون می‌توانیم مقدار زیادی اطلاعات واقعی و غیر قابل تغییر داشته باشیم. امروزه، فرض بر این است که اجازه داده شده تا تکنولوژی Al در بلاکچین داده ها جهت استخراج اطلاعات و شناخت الگوها قرار داده شود تا عمل پیش بینی بر اساس همان الگوها را انجام دهد.

آن الگوها و پیش بینی ها حتی دقیق‌تر از استخراج علومی است که امروزه Al تولید می کند و گاهی حتی از اطلاعات/داده غلط یا ناقص استفاده می کند. بین فناوری بلاکچین و Al خطاهای انسانی حذف شده‌اند.

فناوری بلاکچین
مثال های کاری و عملی

چند مثال واقعی که نشان دهنده اتحاد بین فناوری بلاکچین و Al بوده به شرح زیر است:

استخراج دانش؛ راه اندازی استارتاپ هایی مانند Neuromation مجموعه داده های مصنوعیِ تجاری هستند که به کسب و کار اجازه آموزش شبکه های عصبی را داده است و راه را برای Al های هوشمندتر و دانشی معقول و مقرون به صرفه تر برای همه هموار کرده است.
معاملات و تولیدات مالی هوشمندانه تر؛ با استفاده از داده ها در فناوری بلاکچین، Al می‌تواند انواع مصارف جمعیتی (جمعیت شناسی) محصولات را تجزیه و تحلیل کند و طبق الگوهای نامبرده در بالا، انواع محصولاتی که انستیتوهای مالی باید پیشنهاد دهند را پیش بینی کند.
خرده فروشی هوشمندانه تر: به وسیله استخراج اطلاعات از بلاکچین، هوش مصنوعی می تواند همبستگی هایی را که از طریق عملیات Al سنتی از دست رفته‌است، بازیابی کند. به عنوان مثال، یک Al استاندارد شاید بتواند معاملات یک مصرف کننده برای خرید مواد لازم جهت ساختن بام و شیروانی خانه ها در فصل بهار را که تعدادشان هم کم نیست، تعیین کند. در این شرایط یک خرده فروش لوازم خانه ارزش سهام را در آن اجناس بالا می برد. مثلا عنوان می‌کند که نردبان یک وسیله ضروری برای ساختن سقف و شیروانی است و خرید لوازم شیروانی با خرید یک نردبان همبستگی دارد.

شهروندان و مهاجرت

فناوری بلاکچین می تواند در زمینه تشخیص حقوق شهروندی در مناطق توسعه نیافته جهان، جایی که مدرک و سندی از لحظه تولد اشخاص وجود ندارد و یا از بین رفته است، استفاده شود. همچنین، می تواند مسیر حرکت اشخاص و گروهک ها و سلامتی این افراد را بر اساس همان حرکات، دقیقا مانند ردیابی فعالیت های تروریستی دنبال کند.

از آنجا که هوش مصنوعی یا همان AI می تواند داده استخراج کند، پس پیش بینی ها در راستای کمک به حکومت برای تصمیم گیری در زمینه سیاست های مهاجرت و بهداشت افراد به سهولت انجام می شود.
بلاکچین پتانسیل نامحدودی دارد

فناوری بلاکچین اطلاعات و داده‌های دقیقی را که قبل از وارد کردن به بلوک ها توسط افراد مختلف تایید شده ارائه می دهد. این اطلاعات در اختیار عموم قرار می گیرد، قابل تغییر نیست و ممکن است پر از خطاها و نواقص متعدد باشد.

فناوری بلاکچین قابل اتکا‌ترین و مطمئن‌‌ترین منبع اطلاعاتی و دانشی را برای گرفتن آگاهانه‌ترین تصمیمات در اختیار خرده فروشان، محققین و دانشنمدان، دولت ها، تجار، موسسات مالی و اعتباری، موسسات غیرانتفاعی و سازمان های آموزشی و بهداشتی قرار می دهد.

نظرات بینندگان