arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۹ - ۱۷ دی ۱۳۹۶

اطلاعات تازه دربارۀ خدمه مفقود شده کشتی ایرانی در چین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا نوشت: سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای گفت: هیچ شواهدی برای جان باختن خدمه مفقود شده کشتی ایرانی وجود ندارد و جستجوها برای یافتن افراد مفقود شده همچنان ادامه دارد.

علیرضا آیروش یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پکن با اشاره به نامشخص بودن وضعیت خدمه مفقود شده کشتی ایرانی اظهار امیدواری کرد خدمه ایرانی با یک کشتی و یا قایق عبوری، از محل دور شده باشند.
وی گفت: دولت محلی شانگهای و همچنین دولت مرکزی پکن تمام تلاش خود را برای جستجوی خدمه مفقود شده این کشتی بکار گرفته است.

او گفت: به دلیل گسترش لکه نفتی و شعله های آتش ، هنوز کشتی های امدادی نتوانسته اند آتش کشتی ایرانی را خاموش کنند.
آیروش اظهار امیدواری کرد امشب جهت باد شعله های آتش را به سمت مخالف تغییر دهد تا کار خاموش کردن کشتی انجام شود.

او گفت: جدا از بحث خدمه های مفقود شده که چین از هیچ کوششی برای جستجو و یافتن آنها دریغ نکرده است بحث زیست محیطی کشتی نیز خیلی مهم است بنابراین چین تمام تلاش خود را برای خاموش کردن ان بکار گرفته است.

سرکنسول ایران در شانگهای افزود: خطر ریزش 110 هزار تن نفت به دریا از نظر زیست محیطی خطر بزرگی است در همین راستا تعداد زیادی کشتی در منطقه حضور دارد و کشتی بزرگتری نیز در حال حرکت به منطقه است.

شب گذشته در اثر برخورد نفتکش ایرانی با یک کشتی باری چینی - هنگ کنگی در سواحل شرقی این کشور 32 خدمه که 30 نفر آنها ایرانی و دو نفر بنگلادشی هستند، مفقود شده اند.

وز­ارت حمل و نقل چین اعلام کرد حادثه ساعت 8 شب دیروز (شنبه) در 160 مایلی دلتای یانگ تسه رخ داد.
این کشتی به مقصد کره جنوبی حرکت می کرده که در 250 کیلومتری سواحل شهر شانگهای چین با یک کشتی باربری ثبت شده برای هنگ کنگ برخورد کرده است.
وزارت راه و ترابری چین در بیانیه ای اعلام کرده که 21 سرنشین چینی کشتی باربری کریستال که حامل بار غله از آمریکا بوده است، نجات یافته اند.
اوت سال 2016 نیز یک نفتکش ایران در تنگه سنگاپور با یک کشتی باری سوییس برخورد کرد که تلفاتی نداشت و باعث نشت نفت به دریا نشد.

نظرات بینندگان