arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۴ - ۱۷ دی ۱۳۹۶

نفت‌کش ایرانی 17 ساعت پس از حادثه همچنان در آتش می‌سوزد

نفت‌کش حامل نفت ایران که پس از برخورد با یک کشتی باری چینی آتش گرفته، همچنان در آتش می‌سوزد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نفت‌کش ایرانی 17 ساعت پس از حادثه همچنان در آتش می‌سوزد

نفت‌کش حامل نفت ایران که پس از برخورد با یک کشتی باری چینی آتش گرفته، همچنان در آتش می‌سوزد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، نفتکش سانچی که در پاناما به ثبت رسیده است، بعدازظهر شنبه با کشتی "سی اف کریستال" در حدود ۱۶۰ مایل دریایی سواحل نزدیک شانگهای برخورد کرد.

۳۲ خدمه این نفتکش ناپدید شده‌اند.

طبق اعلام وزارت حمل و نقل چین، نفت‌کش سانچی روی آب شناور بوده و همچنان در آتش می‌سوزد. یک لکه نفتی وجود دارد و مقامات چینی در حال ادامه تلاش‌های امدادرسانی هستند. تا ساعت ۹ صبح به وقت محلی چهار کشتی امدادرسانی و سه قایق پاک سازی به محل اعزام شدند.

کره جنوبی نیز یک کشتی و هلی‌کوپتر برای کمک ارسال کرده است. یک مقام گاز ساحلی کره تایید کرد که این نفت‌کش در ساعت یک بعد از ظهر به وقت محلی همچنان در حال سوختن بود.

شبکه تلویزیونی سی سی تی وی چین تصاویری را از نفت‌کش شعله‌ور در آتش و دودهای سیاهی که از آن بلند می‌شدند را نشان داد.

دولت چین هیچ جزییاتی درباره‌ وسعت لکه نفتی منتشر نکرده و وزارت خارجه چین در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرد علت این حادثه در دست تحقیق است.

طبق آمار رهگیری کشتی رویترز، سانچی در سال ۲۰۰۸ ساخته شد و تحت مدیریت شرکت ملی نفت‌کش ایران بود. مالک این کشتی شرکت "برایت شیپینگ" است.

این نفت‌کش که از جزیره خارک حرکت کرده بود، قرار بود روز یکشنبه وارد داسان در کره جنوبی شود.

یک سخنگوی وزارت نفت ایران اظهار کرد: این نفت‌کش که از سوی شرکت پتروشیمی "هانوا توتال" کرایه شده بود، بیمه خارجی معتبری دارد.

وزارت حمل و نقل چین اعلام کرد شرکت "سی اف کریستال" که در سال ۲۰۱۱ ساخته شد صدمه جدی ندیده است. این حادثه نخستین حادثه دریایی بزرگ برای یک نفت‌کش ایرانی از زمان رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران ژانویه سال ۲۰۱۶ بوده است.

یک مورد برخورد مربوط به نفت‌کش تحت اداره شرکت ملی نفت‌کش ایران در تنگه سنگاپور در اوت سال ۲۰۱۶ روی داد اما خسارت جانی و آلودگی به دنبال نداشت.

نظرات بینندگان