arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۹ - ۱۷ دی ۱۳۹۶

احکام رئیسی برای نزدیکان رییس‌جمهور سابق/ مناصب اقتصادی آستان قدس به احمدی‌نژادی‌ها رسید

جمع اصولگرایان در آستان قدس رضوی در ماه‌های اخیر جمع‌تر از همیشه شده است. آنها مدیریت سازمان‌های اقتصادی آستان را هم برعهده گرفته‌اند تا شاید آینده سیاسی منتقدان دولت از آستان قدس بگذرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احکام رئیسی برای نزدیکان رییس‌جمهور سابق/ مناصب اقتصادی آستان قدس به احمدی‌نژادی‌ها رسید

روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت: جمع اصولگرایان در آستان قدس رضوی در ماه‌های اخیر جمع‌تر از همیشه شده است. آنها مدیریت سازمان‌های اقتصادی آستان را هم برعهده گرفته‌اند تا شاید آینده سیاسی منتقدان دولت از آستان قدس بگذرد.

در میان احکامی که ابراهیم رییسی در طول مدتی که از ریاستش بر آستان قدس رضوی می‌گذرد صادر کرده است،‌ چهره‌های اصولگرای بسیاری صاحب منصب شده‌اند که البته سابقه اجرایی مشترکی هم داشته‌اند به نام «عضویت در دولت محمود احمدی‌نژاد.» احمدی‌نژادی‌ها همان‌طور که در ستاد انتخاباتی رییسی دست بالا را داشتند در آستان قدس رضوی هم احکام بی‌شماری گرفته‌اند که البته بیشترین میزان حضور آنها در سازمان اقتصادی رضوی است. جایی که تصمیم‌گیری در مورد نزدیک به 40 هلدینگ اقتصادی را رصد و در مورد آنها تصمیم‌گیری می‌کنند. در میان چهره‌هایی که در ماه‌های اخیر به آستان قدس رضوی پیوسته‌اند چهره‌هایی همچون فرهاد رهبر که این روزها ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را بر عهده دارد یا مسعود میرکاظمی وزیر نفت و نیرو در دوره محمود احمدی‌نژاد هم به چشم می‌آید. در این میان سید نظام‌الدین موسوی، مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس هم به آستان قدس رضوی پیوسته است که نشان می‌دهد احتمالا خط و ربط رسانه‌ای این نهاد هم بی‌شباهت به خبرگزاری فارس نباشد.

هرچند در ماه‌های اخیر احکامی برای اصولگرایانی که به او نزدیکتر هستند صادر کرده است تا جمع‌شان جمع بماند اما به نظر می‌رسد که او برنامه‌های مهم‌تری هم برای آینده داشته باشد که با توجه به امکانات اقتصادی آستان قدس دست آنها را برای آینده بیشتر بازمی‌گذارد. در این میان خبرهای جدیدتری در مورد احتمال تغییر در برخی سازمان‌های زیر مجموعه آستان قدس رضوی نیز به گوش می‌رسد که قرار است سایر اعضای ستاد ابراهیم رییسی نیز به آستان قدس رضوی اضافه شوند. در این میان اسم «میثم مداحی» 28 ساله به‌عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی مدیریت بر مجموعه شهاب‌خودرو که زیر مجموعه آستان قدس رضوی است به گوش می‌رسید. چهره‌ای که در روزهای انتخابات ریاست بر ستاد فرزندان شهدا را برعهده داشته است و گویا از مدیر عاملی یکی از شرکت‌های زیر مجموعه بنیاد شهید به تازگی عزل شده است. بسیاری دیگر از چهره‌ها هم به صورت غیررسمی و بدون حکم این روزها در آستان قدس رضوی مشغول به کار هستند.

نظرات بینندگان