arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۶ - ۱۳ دی ۱۳۹۶

رحیمی، نماینده تهران: طرح ترافیک جدید اجحافی در حق شهروندان است/ هزینه کاهش آلودگی از جیب مردم پرداخت نشود

یک عضو مجمع نمایندگان تهران با بیان اینکه طرح ترافیک جدید چهار برابر گران‌تر از طرح ترافیک فعلی خواهد بود، گفت که آقایان در شهرداری نباید هزینه کاهش آلودگی تهران را از جیب شهروندان تامین کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رحیمی، نماینده تهران: طرح ترافیک جدید اجحافی در حق شهروندان است/ هزینه کاهش آلودگی از جیب مردم پرداخت نشود

یک عضو مجمع نمایندگان تهران با بیان اینکه طرح ترافیک جدید چهار برابر گران‌تر از طرح ترافیک فعلی خواهد بود، گفت که آقایان در شهرداری نباید هزینه کاهش آلودگی تهران را از جیب شهروندان تامین کنند.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به طرح جدید ترافیک، بیان کرد: به نظر می‌رسد سرعت تصمیم‌گیری درباره طرح جدید ترافیک در تهران طبیعی نیست. سرعت تصویب در شورای شهر و شورای عالی ترافیک و شورای ترافیک استان فرآیندی است که به طور معمول حداقل چند ماه برای تصویب آن زمان می‌برد اما در این مورد شهرداری اعلام کرده که همه مسیرها را طی کرده است.

وی افزود: این طرح برای اجرا زود هنگام است و به نظر می‌رسد که قابلیت اجرا در سطح کلان تهران را ندارد. پیش‌بینی ما این است که اجرای این طرح اجحاف زیادی را در حق شهروندان، رانندگان و خانواده‌ها خواهد داشت.

نماینده مردم تهران یادآور شد: منتفی کردن معافیت‌های ورود به طرح برای برخی همچون رسانه‌ها، معلولان و جانبازان و برخی ماشین‌های امدادی به لحاظ حقوق شهروندی قابل قبول نیست. اینکه هیچ کسی حق معافیت در طرح ترافیک جدید را ندارد را نمی‌توان پذیرفت. باید طرحی اجرایی شود که شرایط همه اقشار جامعه را در نظر گرفته و در نتیجه آن شاهد کاهش آلودگی ترافیک و آرامش در پایتخت بود.

رحیمی کاهش ۲۰ درصدی آلودگی هوا از اجرای این طرح را در حد یک پیش‌بینی خواند و گفت: نمایندگان تهران با تعجیل در اجرای این طرح موافق نیستند چون حداقل باید پروسه یک یا دو ساله برای اجرای چنین طرحی آن هم به صورت آزمایشی طی شود تا بر اساس نتایج آن به صورت دائمی چنین طرحی اجرایی گردد لذا تسریع در اجرای این طرح آن هم از فروردین سال آینده مشکوک است و تردیدهایی را به جای می‌گذارد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های اجرای این طرح دیده نشده است، افزود: برای اجرای این طرح باید پلاک ماشین‌ها بر اساس مشاغل افراد ثبت شود تا پلیس راهور بتواند تشخیص‌های لازم را داشته باشد، تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است. طبیعتا باید برای اصحاب رسانه و مشاغل دیگر استثنائاتی قائل شد که در این طرح چنین چیزی دیده نشده است.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه اجرای این طرح نباید باعث ضایع شدن حق شهروندان شود، گفت: نباید هزینه کاهش آلودگی از جیب شهروندان داده شود.

وی همچنین اظهار کرد: اینکه شهرداری اصرار به اجرای این طرح در چند ماه آینده را دارد از لحاظ نمایندگان طبیعی نیست. لازم است شورای شهر و مسئولان شهرداری به نمایندگان تهران توضیحاتی را بدهند تا اگر قانع‌کننده بود به سمت اجرایی شدن این طرح حرکت کنند.

رحیمی یادآور شد که با اجرای این طرح، مردم برای ورود به محدوده طرح ترافیک باید هزینه‌ای بیش از چهار برابر طرح فعلی را پرداخت کنند که تحمیل هزینه این‌چنینی اجحاف در حق مردم است و مورد قبول نمایندگان نیست، کما اینکه اگر قرار به افزایش هزینه طرح ترافیک باشد باید در طول دو سال نه کمتر از سه ماه انجام شود.

وی در پایان گفت که شهرداری اطلاع رسانی درستی درباره اجرایی شدن این طرح انجام نداده است،‌اطلاع رسانی که حداقل به سه ماه زمان نیاز دارد.

نظرات بینندگان