arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۱۳ دی ۱۳۹۶

دادستان کرمانشاه: تعداد قابل توجهی از عوامل اصلی تجمعات دستگیر شده‌اند / روند برخورد تا برچیده شدن بساط فرصت‌طلبان از کف خیابان ادامه دارد

دادستانی کرمانشاه در پی شکل گیری برخی تجمعات غیرقانونی و برهم زدن نظم و امنیت عمومی در کرمانشاه اطلاعیه‌ای صادر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادستان کرمانشاه: تعداد قابل توجهی از عوامل اصلی تجمعات دستگیر شده‌اند

دادستانی کرمانشاه در پی شکل گیری برخی تجمعات غیرقانونی و برهم زدن نظم و امنیت عمومی در کرمانشاه اطلاعیه‌ای صادر کرد.

محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن هشدار به فعالین شکل گیری و هدایت تجمعات غیرقانونی اخیر در کرمانشاه، از دستگیری تعدادی از عوامل اصلی تحریک به ایجاد تجمع و هدایت آشوب‌های خیابانی در این شهر خبر داد.

متن کامل این اطلاعیه به این شرح است:

مردم عزیز، مومن و غیور کرمانشاه

نیک واقفید که هیچ مطالبه‌ای ولو موجه و به‌حق در بستر ناامنی و با برهم زدن نظم و آرامش عمومی بی شک قابل تحقق نیست.

همین که دشمنان شناخته شده این مرز و بوم از این وقایع ناخوشایند با اشتیاقی وصف ناشدنی استقبال کرده و حمایت خود را از آن اعلام کرده‌اند بیانگر آن است که حرکت در این مسیر بازی در زمین دشمن و تلاش برای تحقق خواسته‌های نابجای آنهاست.

رفتارهای مبتنی بر نقض آگاهانه و آشکار قانون، هتک حرمت اشخاص، اماکن و تخریب اموال عمومی، انسداد معابر، ایجاد فضای وحشت و هراس در خیابان‌ها توام با اقدامات ساختارشکنانه، بازداشتن مردم از کسب و کار و مختل نمودن جریان عادی امور وضعیت قابل تحملی نیست. این اقدامات خاصه تبانی و اجتماع به قصد بر هم زدن امنیت جرائمی است که از منظر قاطبه مردم قابل اغماض نبوده و اثبات آن علاوه بر محرومیت آتی مرتکب از بعضی حقوق اجتماعی مطابق قانون مجازات اسلامی مستوجب کیفر شدید است، از همین روی اقتضاء دارد خانواده‌ها مراقب فرزندان و به ویژه جوانان خود باشند، مبادا ناخواسته به سبب فریب، اغفال یا غلبه هیجان به جرگه افراد مجرم و قانون شکن وارد شوند.

تاکنون تعداد قابل توجهی از عوامل اصلی تحریک به ایجاد تجمع و هدایت آشوب های خیابانی دستگیر شده اند و از عموم شهروندان فهیم نیز انتظار دارد در شناسایی و معرفی این افراد با پلیس و نیروهای امنیتی همکاری کنند.

ضمن اینکه تمامی اقدامات اشخاص فعال در شکل گیری و هدایت تجمعات غیرقانونی با ابزارهای فنی تحت رصد دقبق قرار دارد. هر چند ممکن است بنا به ملاحظاتی بلافاصله بر مبنای یافته‌های میدانی اقدام به دستگیری افراد نشود.

بدون تردید صف آشوبگران و برهم زنندگان امنیت عمومی از مردم با بصیرت و ولایت مدار کرمانشاه جداست، صدق این مدعا را همگان در راهپیمایی باشکوه 13 دی 96 مردم کرمانشاه مشاهده خواهند نمود.

به شهروندان عزیز اطمینان می‌دهیم روند برخورد بدون چشم پوشی تا برچیده شدن بساط این افراد فرصت طلب از کف خیابان ها با جدیت و قاطعیت ادامه دارد.

نظرات بینندگان