arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۷ - ۱۲ دی ۱۳۹۶

عضو شورای شهر اهواز: قلیانی‌ها در وجب به وجب پارک‌های شهر بساط کرده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو شورای شهر اهواز: قلیانی‌ها در وجب به وجب پارک‌های شهر بساط کرده‌اند

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر اهواز گفت: در حال حاضر، عرضه‌کنندگان قلیان در وجب به وجب تمام پارک‌های اهواز بساط برپا کرده‌ و علاوه بر مشکلات بهداشتی، مشکلات اجتماعی و امنیتی نیز ایجاد کرده‌اند.

سیدمحسن موسوی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متأسفانه در تمام پارک‌های اهواز به ویژه پارک ساحلی کیانپارس در بلوار ساحلی، عرضه‌کنندگان قلیان به وفور دیده می‌شوند و هیچ نظارتی هم بر این وضعیت صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: عرضه‌کنندگان قلیان در وجب به وجب تمام پارک‌های اهواز که در واقع باید محل تفریح سالم خانواده‌ها باشند، مستقر شده‌اند و حتی صندلی‌هایی در فضای پیرامون محل استقرار خود برای نشستن مصرف‌کنندگان گذاشته‌اند.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز با انتقاد از عدم برخورد دستگاه‌های متولی با عرضه‌کنندگان قلیان در پارک‌های اهواز عنوان کرد: متأسفانه این افراد بدون نظارت دستگاه‌های متولی، گوشه گوشه پارک‌های شهر را با پهن کردن بساط خود گرفته‌اند که علاوه بر مشکلات بهداشتی، مشکلات اجتماعی و امنیتی نیز ایجاد کرده‌اند.

موسوی‌زده با تأکید بر اینکه پارک جای عرضه و مصرف قلیان نیست، بیان کرد: از دستگاه‌های متولی نظارت و برخورد با عرضه کنندگان قلیان در پارک‌ها باید پرسید که چرا با عرضه‌کنندگان قلیان در پارک‌های اهواز تاکنون برخوردی نداشته‌اند؟

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد عرضه‌کنندگان قلیان در پارک‌ها با تداوم روند فعلی قابل کنترل نباشند. این افراد چندین بار با ماموران اجرائیات شهرداری که قصد جمع‌آوری آنها را داشته‌اند، درگیر شده‌اند. اکنون دیگر باید مسئولان متولی شامل نیروی انتظامی، بهداشت، شهرداری و نهادهای فرهنگی برای ساماندهی و برخورد با این وضعیت چاره‌اندیشی و به صورت جدی اقدام کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: اگر عرضه قلیان در پارک‌ها قانونی است، باید مرکز بهداشت استان یا شهرستان، مکانی را برای عرضه قلیان مشخص کند تا تنها عرضه‌کنندگان مجاز که دارای مجوز هستند، در این محل‌ها مستقر شوند.

نظرات بینندگان