arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۱۲ دی ۱۳۹۶

محسن هاشمی: نسبت دادن مشکلات به دولت فعلی، همان اندازه اشتباه است كه برخي بخواهند مشكلات را به سوي نظام فرافكني كنند/ عبور از شرايط فعلی جز با وحدت ملي میسر نیست

رییس شورای شهر تهران گفت: موضوع مطرح در روزهاي اخير نا آرامي هاي رخ داده در تهران و برخي از شهرهای كشور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

هاشمی: نسبت دادن مشکلات به دولت فعلی، همان اندازه اشتباه است كه برخي بخواهند مشكلات را به سوي نظام فرافكني كنند/ عبور از شرايط فعلی جز با وحدت ملي میسر نیست 

محسن هاشمی با اشاره به «نا آرامي هاي رخ داده در تهران و برخي از شهرهای كشور» ، گفت:  ما در مورد منشا و سازماندهي معترضان اطلاعات موثقي نداريم ونمي توانيم قضاوت دقيقي داشته باشيم.

به گزارش انتخاب ، او گفت: به نظر مي رسد با توجه به وضعيت حاكم بر اقتصاد و سياست كشور ، اقداماتي فراتر از رويه فعلي براي تسهيل تحمل اقشار متوسط به پايين جامعه لازم است.

هاشمی ادامه داد: اينكه برخي بدون آنكه بررسي جامعي نسبت به دهه گذشته، مصرف بي رويه صدها ميليارد دلار منابع ارزي ، رشد اقتصادي منفي و كاهش اشتغال در دولت گذشته داشته باشند و مسئوليت مشكلات را به دوش دولت فعلي بگذارند به همان اندازه اشتباه است كه برخي بخواهند مشكلات را به سوي نظام فرافكني كنند.

او گفت: واقعيت اين است كه عبور از شرايط دشوار داخلي و خارجي كشور، جز با وحدت ملي و مسئوليت پذيري يكپارچه و هم افزايي همه دستگاهها و قوا ممكن نمي باشد.

رییس شورای شهر تهران گفت: در اين شرايط راهكارهايي براي تسهيل شرايط اقتصادي جامعه وجود دارد كه به برخي از آنها اشاره مي شود.

هاشمی گفت: نخست استفاده از ظرفيت صندوق توسعه ملي براي ايجاد رونق اقتصادي، حفظ ارزش پول ملي و جمع آوري نقدينگي سرگردان از جامعه با توجه به آنكه حدود يكسوم از درامد نفتي به اين صندوق واريز مي شود و پروژه هاي عمراني بدليل كمبود منابع در حالت ركورد قرار دارند.

او ادامه داد: دوم كاهش محسوس بودجه هاي غيرضروري، تشريفاتي، همايش ها، سفرها و امكانات لوكس دستگاههاي عمومي و نهادي سوم حذف رديف هاي ترجيحي و رانت آميز در بودجه و شفاف سازي آن چهارم كاهش بدهي هاي دولت و سيستم بانكي به بخش خصوصي از طريق آزاد سازي منابع و تهاتر دارايي ها طبيعي است مجموعه اين اقدامات اگرچه باعث حل تمامي مشكلات نمي شود اما با ايجاد گشايش اقتصادي و كاهش بار رواني ناشي از احساس تبعيض شرايط را براي جامعه قابل تحمل مي كند.

هاشمی در پایان گفت: شوراي شهر تهران نيز آمادگي دارد در روند بررسي وتصويب بودجه سال آينده ملاحظات فوق را مد نظر قرار دهد.

نظرات بینندگان