arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۱۱ دی ۱۳۹۶
گزارش سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس

امسال بودجه جشنواره فجر نصف شده و بساط فرش قرمز از جشنواره برچیده می‌شود!

احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس امروز اعلام کرد در جشنواره امسال بساط فرش قرمز برچیده می‌شود و مراسمی با این عنوان دیگر برگزار نمی‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس امروز اعلام کرد در جشنواره امسال بساط فرش قرمز برچیده می‌شود و مراسمی با این عنوان دیگر برگزار نمی‌شود. او همچنین گفت در جلسه‌ای که روز گذشته اعضای کمیته فرهنگی، هنری کمیسون فرهنگی با مدیران سازمان سینمایی برگزار کردند، آنها اعلام کردند که بودجه برگزاری جشنواره سی و ششم نسبت به سال‌های گذشته 50 درصد کاهش یافته است. این نماینده مجلس همچنین از انتخاب علیرضا رضاداد به عنوان رابط کمیسیون فرهنگی مجلس با سازمان سینمایی خبر داد.

احد آزادی‌خواه تشریح جلسه عصر روز گذشته کمیته فرهنگی، هنری و رسانه کمیسیون فرهنگی که با رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فجر و علیرضا رضا داد برگزار شد، به خانه ملت گفت: «مسئولان جشنواره فیلم فجر در نشست امروز گزارشی از اقدامات انجام شده برای برگزاری جشنواره و نحوه انتخاب فیلم‌ها به اعضای کمیته هنری ارائه کردند.»

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی مطهری و احمد مازنی نیز به عنوان دیگر اعضای این کمیته در جلسه حضور داشته‌اند، درباره بودجه برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر گفت: «به گفته مسئولان جشنواره هزینه‌های جشنواره فیلم فجر امسال نسبت به گذشته 50 درصد کاهش یافته و این کاهش هزینه‌ها یکی از نقاط قوت جشنواره امسال است.»

او در ادامه از عدم برگزاری مراسم فرش قرمز در جشنواره فیلم فجر خبر داد و گفت: «به گفته مسئولان بساط فرش قرمز که در دوره‌های قبل حواشی به همراه داشت و جنجال‌آفرین بود در این دوره از جشنواره برچیده شده است.»

آزادی خواه همچنین اعلام کرد که پیش از جشنواره فیلم فجر تعدادی از فیلم‌های سینمایی برای اعضای کمیته هنری و رسانه‌ای کممیسون فرهنگی مجلس به نمایش درخواهد آمد و از انتخاب علیرضا رضاداد به عنوان رابط میان کمیسیون فرهنگی مجلس و سازمان سینمایی خبر داد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان افزود: «در این جلسه همچنین نمایندگان در این خصوص اینکه فیلم‌های کمدی بیش از حد خطوط قرمز را رد می‌کنند، صحبت کردند که این موضوع مورد قبول رئیس سازمان سینمایی قرار گرفت.»

نظرات بینندگان