arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۷ - ۰۷ دی ۱۳۹۶

لاوروف: آمریکایی‌ها باید سوریه را ترک کنند

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، نیروهای آمریکایی باید بعد از نابودی تروریست‌ها به طور کامل خاک سوریه را ترک کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لاوروف: آمریکایی‌ها باید سوریه را ترک کنند

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، نیروهای آمریکایی باید بعد از نابودی تروریست‌ها به طور کامل خاک سوریه را ترک کنند.

به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری اینترفاکس گفت، آمریکایی‌ها باید بعد از نابودی کامل بقایای داعش خاک سوریه را ترک کنند و این مساله خیلی زود اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: در این خصوص اظهارات جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا درباره نیت آمریکایی‌ها برای ماندن در سوریه تا زمان تحقق پیشرفت در راه حل سیاسی سوریه تعجب برانگیز است و این گونه القا می‌کند که واشنگتن حق تعیین سطح پیشرفت را برای خود حفظ کرده و می‌خواهد بر بخشی از خاک سوریه تا تحقق نتیجه‌ مورد دلخواهش تسلط یابد.

لاوروف بار دیگر این مساله را تداعی کرد که شورای امنیت با هیچ کار آمریکا و ائتلافش در سوریه موافقت نکرده و دولت سوریه نیز هیچ درخواستی از این کشور و ائتلاف نکرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: طبق قطنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت که آمریکا آن را تایید کرده تنها ملت سوریه تعیین کننده نظام سیاسی خود در آینده هستند و از این دیدگاه ما با آمریکایی‌ها در آینده تماس برقرار می‌کنیم.

لاوروف افزود، به این نتیجه رسیده که همکاری با آمریکا در سوریه ممکن است البته در صورتیکه هدف آمریکایی‌ها مبارزه با تروریسم باشد.

وی بار دیگر یادآور شد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و دونالد ترامپ همتای آمریکایی‌اش بیانیه مشترکی را در حاشیه اجلاس همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام صادر کردند که بر همکاری مشترک در سوریه تاکید داشت.

نظرات بینندگان