arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۷ - ۰۶ دی ۱۳۹۶

پوتین رسما نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد

رئیس جمهوری روسیه پس از حضور در کمیسیون مرکزی انتخابات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 به عنوان یک کاندیدای مستقل ثبت نام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پوتین رسما نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد

«ولادیمیر پوتین» امروز چهارشنبه با حضور در کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ ثبت نام کرد.

به گزارش فارس، بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه با پذیرش مدارک رئیس جمهور کنونی این کشور، سه روز فرصت دارد تا با بررسی این مدارک تصمیم نهایی درباره نامزدی پوتین برای دور آتی انتخابات ریاست جمهوری در روسیه را اعلام کند.

بر اساس این گزارش، روز گذشته بیش از 600 سیاستمدار، فعال و چهره های مشهور روسیه کمپینی را برای حمایت از کاندیداتوری مستقل پوتین برای دور جدید ریاست جمهوری در روسیه آغاز کردند.

این گروه با کمک حزب «روسیه متحد» که حزب حاکم بوده و اکثریت پارلمان را نیز در اختیار دارد و حزب «جبهه مردمی روسیه» تشکیل شده است که نمایندگان ارشد چندین حزب سیاسی روسیه که تصمیم به حمایت از کاندیداتوری پوتین گرفته اند، در آن حضور دارند.

ولادیمیر پوتین تصمیم خود برای شرکت در دور جدید انتخابات ریاست جمهوری روسیه را در تاریخ 6 دسامبر سال جاری اعلام کرد. وی یک هفته پس از آن در تاریخ 14 دسامبر اعلام کرد که قصد دارد به عنوان یک کاندیدای مستقل با حمایت گروه زیادی از احزاب سیاسی و افراد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 شرکت کند.

به این ترتیب در صورتی کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه وی را به عنوان کاندیدای مستقل بپذیرد، پوتین باید امضای 300 هزار نفر از حامیان خود را به این کمیسیون تسلیم نماید.

انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 روسیه در روز 18 مارس (27 اسفندماه) در سراسر این کشور برگزار می شود.

نظرات بینندگان