arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۰۵ دی ۱۳۹۶

کره‌شمالی با الهام از اسپانیا شهر گردشگری احداث می‌کند

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پروژه‌ای را در دست اجرا دارد که یکی از شهرهای ساحلی این کشور را تبدیل به مکان گردشگری چند میلیارد پوندی با الگوگیری از یکی از شهرهای اسپانیا می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کره‌شمالی با الهام از اسپانیا شهر گردشگری احداث می‌کند

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پروژه‌ای را در دست اجرا دارد که یکی از شهرهای ساحلی این کشور را تبدیل به مکان گردشگری چند میلیارد پوندی با الگوگیری از یکی از شهرهای اسپانیا می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل، این دیکتاتور ۳۳ ساله کره شمالی طبق این پروژه، قصد دارد شهر "وُن سان" واقع در ساحل شرقی کره شمالی را بازسازی کند. به این منظور مرکز آن را تخریب کرده و به جای آن هتل‌های آسمان خراش ۵ ستاره و پاساژهای بزرگ برای طبقه برگزیده این کشور احداث کند.

به همین منظور کیم جونگ اون، یک سری مقامات کره شمالی را عازم دو شهر توریستی اسپانیا یعنی شهرهای "بنی‌دورم" و "ماریانا دور" کرده است. این دو شهر جزو یکی از اصلی‌ترین مکان‌های مخصوص گذراندن تعطیلات در سواحل مدیترانه محسوب می‌شوند.

با این حال رهبر کره شمالی در این پروژه خود یک مورد استثنایی را لحاظ کرده و آن قرار دادن سایت‌های موشکی و توپخانه‌ای در کنار این مکان تفریحی است.

گفته شده که کیم جونگ اون ضمن بررسی پروژه تبدیل این شهر ۳۶۰ هزار نفری به یک جاذبه گردشگری از این منطقه حدود ۴۰ موشک به منظور پیشبرد برنامه تسلیحاتی کشورش شلیک کرده است و همچنین یک جزیره در فاصله نه چندان دور از این محل یکی از هدف‌های تمرین مانورهای توپخانه بمباران بوده است.

لیم‌یول چول یک کارشناس کره شمالی در دانشگاه کیونگ نام کره جنوبی گفت: برای خارجی‌ها عجیب است که رهبره کره شمالی از جایی که برای توسعه اقتصادی در نظر گرفته موشک شلیک کند، اما این طریقی است که کیم جونگ اون کشورش را اداره می‌کند.

محققان می‌گویند، این ترکیب توریسم و سلاح‌های هسته‌ای نشان دهنده راهبرد کیم جونگ اون برای زنده ماندن است.

این طرح‌های توسعه شهر "ون سان" نخستن بار در سال ۲۰۱۴ اعلام شدند.

مقامات کره شمالی برای تبلیغ این پروژه ۱۶۰ صفحه در قالب ۳۰ بروشور به زبان‌های کره‌ای، چینی روسی وانگلیسی تهیه کردند.

گردشگری یکی از معدود حوزه‌های کسب درآمد برای دولت کره شمالی محسوب می‌شود چرا که تحریم‌های سازمان ملل شدیدا جلوی درآمد این کشور را از منابع دیگر گرفته‌اند.

کره شمالی در بروشورهای تبلیغاتی خود تلاش کرده تا نظر سرمایه گذاران خارجی به این پروژه را جلب کند.

پیش از این، حکومت کره شمالی در آنجا یک پیست اسکی و یک فرودگاه جدید بنا کرده بود.

نظرات بینندگان