arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۰۳ دی ۱۳۹۶
در گفت و گو با «انتخاب» مطرح شد؛

چه شد که مجلس رای به تحقیق و تفحص از شهرداری قالیباف نداد؟ / سخنگوی شورا: کمیسیون عمران مجلس می‌توانست به این ماجرا رای بدهد اما نداد / به دنبال تنش در جامعه نیستیم

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران بابیان اینکه کمیسیون عمران مجلس می‌توانست به طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران رای بدهد اما نداد، تاکید کرد: به دنبال تنش در جامعه نیستیم اما رویکردمان شفاف‌سازی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چه شد که مجلس رای به تحقیق و تفحص از شهرداری قالیباف نداد؟ / سخنگوی شورا: کمیسیون عمران می‌توانست به این ماجرا رای بدهد / به دنبال تنش در جامعه نیستیم

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران بابیان اینکه کمیسیون عمران مجلس می‌توانست به طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران رای بدهد اما نداد، تاکید کرد: در شوراى شهر به دنبال تنش در جامعه نیستیم اما رویکردمان شفاف‌سازی است.

علی اعطا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس شهری «انتخاب»، درباره اینکه چرا طرح تحقق و تفحص از شهرداری در کمیسیون عمران مجلس رای نیاورد آیا به دلیل رایزنی های مدیران قالیباف بود، اظهار کرد: قصدی برای پاسخ دادن به احتمال وجود لابی ندارم اما اینکه چرا در کمیسیون رای نیاورد، باید بگویم که خوب بود که این طرح در مجلس به نتیجه می‌رسید تا بررسی جامع در این باره صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: این موضوع اگر از طريق مجلس بررسی می‌شد به دلیل ابزارهای مختلفى كه مجلس در اختيار دارد از جمله دیوان محاسبات نتايج جامع ترى حاصل مى شد؛ البته شورای شهر تهران با قانون جدید شوراها که در مردادماه امسال ابلاغ شد به استناد به ماده 81 می‌تواند از تحقیق و تفحصی از شهرداری داشته باشد. بر همين مبنا است که ما تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره کارکنان و روزنامه همشهری را در دستور کار قرار داده ایم.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه بهتر نیست سوالات مرتبط با ریخت‌وپاش های سیاسی قالیباف در قالب تحقیق و تفحص شفاف شود؟ تاکید کرد: شورای شهر از چند طریق به دنبال شفاف‌سازی در این بخش است اما ما به دنبال این نیستیم که به جامعه تنش وارد کنیم با این وجود اقداماتی در بخش‌های مختلف برای شفاف‌سازی در دستور کارداریم که می‌توان به گزارش دهی در مورد تحقق‌پذیری طرح تفصیلی اشاره‌کنم برای مثال با کسب اطلاعات در این بخش می‌توان به داده های خوبی دست‌یافت.

وی با اشاره به گزارش 100 شهرداری تهران از عملکرد گذشته گفت: در این گزارش قرار است اطلاعاتی درباره وضعیت کلی شهرداری و بخش مالی به شورا ارائه شود در حقیقت همه این اقدامات برای شفاف‌سازی است.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
نظرات بینندگان