arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۸ - ۳۰ آذر ۱۳۹۶
تخليه تدريجى دود تهران از غرب به شرق

هواي تهران سالم شد / باز هم باد و باران، تهران را نجات مي دهد، نه راهكارهاي دم دستي مسئولین!

پس از چند روز متوالی آلودگی شدید هوا در تهران، آرام آرام بارندگی و باد در بخش هایی از پایتخت باعث تخليه تدريجى دود تهران از غرب به شرق آغاز شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

باز هم باد و آسمان، تهران را نجات مي دهد، نه راهكارهاي دم دستي مسئولین!/ چرا براي هفته آتي،ادارات و مدارس را از همين حالا تعطيل نمي كنيد؟ / شوخي با جان مردم نداشته باشيم

پس از چند روز متوالی آلودگی شدید هوا در تهران، آرام آرام بارندگی و باد در بخش هایی از پایتخت باعث تخليه تدريجى دود تهران از غرب به شرق آغاز شده است.

به گزارش سرویس شهری انتخاب، از ساعاتی پیش وزش باد ملایم در تهران و و کوچ آلاینده ها از آسمان پایتخت آغاز شده و پیش بینی می شود، تا آخر امشب وضعیت آسمان تهران تا حد زیادی بهبود یابد! تا تهران در شب یلدا، اندکی نفس بکشد!

با این حال، با وجود تشکیل دهها کمیته و جلسه اضطراری در شهر تهران بدون حتی یک خروجی قابل توجه برای مردم، این مدیریت بحرانی و از دیگر سو، باد و باران تهران نشان داد که باز هم باد و آسمان، تهران را نجات مي دهد، نه راهكارهاي دم دستي مسئولين!

 باز هم باد و آسمان، تهران را نجات مي دهد، نه راهكارهاي دم دستي مسئولین!/ چرا براي هفته آتي،ادارات و مدارس را از همين حالا تعطيل نمي كنيد؟ / شوخي با جان مردم نداشته باشيم

البته هنوز تا این لحظه، شاخص آلایندگی مناطق مختلف تهران در وضعیت نامناسبیست و تدائم باد و باران، باعث بهبود شرایط خواهد شد

چرا تعطیل نمی کنید؟!

از سوی دیگر، تکذیب فوری برخی مسئولین در مورد عدم تعطیلی مدارس در روز شنبه، بار دیگر نشان از عدم توجه جدی مسئولین به شرایط وخیم تنفسی شهر تهران دارد. هفته گذشته، «اتتخاب» با انتقاد از «درك سطحي كميته اضطرار از تاثير تعطيلي در آلودگي تهران» از مسئولین پرسیده بود: چرا دو روز اينده را از همين حالا تعطيل نميكنيد تا مسافرت هاي مردم به كاهش الودگي منجر شود؟!

در آن گزارش آمده بود: از آنجا كه متاسفانه مديران كشور راهي جز "تعطيلي" براي مقابله با آلودگي هوا بلد نيستند و از اين "گزينه ي آخر"، در هر شرايطي استفاده ميكنند، مشخص نيست چرا به طور قطره اي ، آن هم تنها ساعاتي مانده به نيمه شب به مردم اطلاع رساني كرده و از اعلام تعطيلي روزهاي آينده جلوگيري مي كنند!

«انتخاب» در گزارش هفته پیشین خود تاکید کرده بود : «حالا كه تعطيلي تنها راه چاره آقايان است و گريزي از اين همه استعداد منحصربفرد مديران نيست، با توجه به پيش بيني ساده از آلودگي روزهاي آتي هفته، چرا از همين حالا روزهاي سه شنبه و ٤ شنبه را تعطيل نمي كنيد تا به مدد اين تعطيلي، لااقل مسافرت بخشي از مردم به خارج از تهران، دواي درد تهران آلوده شود؟ اين مدل تعطيلي، چه تاثيري در كاهش آلودگي شهر دارد؟»

با این حال، عدم تعطیلی یکباره روزهای آلوده ی هفته ی قبل و اعلام قطره ای و یک روزه ی تعطیلی ها (انهم ساعاتی مانده به نیمه شب) باعث شد نه تنها آلودگی افزایش یابد، بلکه حادثه زلزله ی تهران، باعث تشدید بحران در شهر شد!

از سوی دیگر، تکذیب مجدد عدم تعطیلی تهران در شنبه یا اوایل هفته آتی، بار دیگر این سوال را در ذهن ایجاد می کند که «چرا براي هفته آتي،ادارات و مدارس راازهمين حالا تعطيل نمي كنيد؟مگر راهكار ديگري درميان گزينه هاي دم دستي تان مانده؟!»

شوخي با جان مردم نداشته باشيم!

 تکمیلی//

در ساعات اخیر با وزش باد و همچنین بارش باران غلظت ذرات معلق به شدت، مخصوصا در ایستگاه‌های غربی تهران کاهش یافت.

احمد طاهری، مدیر شبکه سنجش کیفیت هوای شركت كنترل كيفيت هوای تهران در این رابطه توضیحاتی ارائه داد.

*بر اساس داده‌های اندازه‌گیری شده در ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا، در اثر وزش باد و بارش باران در ایستگاه‌هایی مانند دانشگاه شریف و دانشگاه تربیت مدرس که در روزهای اخیر دارای غلظت های بالایی از ذرات معلق کوچکتر از ۲/۵ میکرون بودند، از حدود ۲۰۰ میکروگرم بر متر مکعب به کمتر از ۳۰ میکروگرم بر متر مکعب رسید.

*همچنین غلظت ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرون نیز کاهش محسوسی را نشان می‌دهد، به طوری غلطت این ذرات در ایستگاه های مذکور از ۳۰۰ میکرو گرم بر متر مکعب به کمتر از ۱۰۰ میکرو گرم بر متر مکعب رسیده است. بنابراین انتظار می روند شاخص آنلاین کاهش یابد.

فوري/ هواي تهران سالم شد / باز هم باد و باران، تهران را نجات مي دهد، نه راهكارهاي دم دستي مسئولین!+فیلم

نظرات بینندگان