arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶

ترامپ: قصد اخراج مولر را ندارم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ: قصد اخراج مولر را ندارم

رئیس جمهور آمریکا گرچه مجبور است بار دیگر با تحقیقات مرتبط با روسیه دست به گریبان شود اما تاکید دارد که نمی‌خواهد رابرت مولر، رئیس شورای ویژه را اخراج کند. اتهام مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، سال اول حضور او در کاخ سفید را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که از کمپ دیوید به کاخ سفید بازگشته است، مورد سوال قرار گرفت که آیا قصد اخراج رابرت مولر، رئیس شورای ویژه تحقیقات درباره روسیه را دارد یا خیر. مولر این مساله را بررسی می‌کند که آیا کمپین جمهوری‌خواه ترامپ در انتخابات نوامبر گذشته با مقام‌های روسیه هماهنگ کرده بودند یا خیر.

رئیس‌جمهوری آمریکا بدون توضیح بیشتر پاسخ داد: خیر قصد انجام این کار را ندارم.

او اما از دسترسی مولر به هزاران ایمیلی که پیش از آغاز دولت ترامپ توسط مقام‌های او ارسال و دریافت شده بود، انتقاد کرد. پیش از این افزایش انتقادها موجب شد این گمانه‌زنی به وجود آید که ترامپ قصد دارد این تحقیقات را جمع کند.

ترامپ گفت: این وضعیت خوبی نیست. ناراحت کننده است که ببینم افرادم از این موضوع خیلی نگرانند. دوستانه می‌گویم، نمی‌توانم تصور کنم که چیزی علیه آنها باشد زیرا همانطور که گفتم، هیچگونه همدستی‌ وجود نداشت. اصلا چنین چیزی نبود.

تیم مولر گفته است که ایمیل‌ها را از یک آژانس فدرال و نه از خود تیم انتقالی دریافت کرده است. یک سخنگوی مولر گفت که ایمیل‌ها به روشی مناسب به دست آمده است اما شورای عالی انتقالی در نامه‌ای به دو کمیته کنگره مدعی شد که بازرسان مولر به صورت نامناسب به هزاران ایمیل دسترسی پیدا کردند.

برچسب ها: مولر ، ترامپ
نظرات بینندگان