arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶

سفیر عمان خبرداد: لغو ویزای ایران و عمان، به زودی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفیر عمان گفت: قرار است ویزا بین دو کشور ایران و عمان به زودی برداشته شود .

به گزارش ایسنا، سعود بن احمد البروانی در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور که امروز، 25 آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته بازدیدهای و سفرهای بسیاری بین مسئولان بانک‌های مرکزی ایران و عمان صورت گرفت که در خلال این صحبت‌ها تفاهم‌نامه‌ها و گفت‌وگوهای خوبی صورت گرفت و بانک‌های مرکزی دو کشور تفاهم‌نامه‌های خوبی با هم داشتند و حضور شما نشانگر اهتمام به این قضیه است .

وی افزود: قرار است دیداری با وزیر صنعت ایران صورت گیرد و تاخیری که صورت گرفت بخاطر تغییر وزرا در کشور ایران بود و قرار است با آقای شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در اوایل سال جدید میلادی دیداری داشته باشیم.

البروانی تصریح کرد: در طول سفرهایم به استان های مختلف بیشترین سوالی که توسط فعالان اقتصادی مطرح می شد در خصوص ویزا بود که تصمیم سیاسی در این موضوع گرفته شده و قرار است ویزا بین دو کشور ایران و عمان به زودی برداشته شود و تنها مسائل فنی در این موضوع هنوز باقی مانده است.

وی عنوان کرد: امیدواریم با افتتاح خط جدید کشتیرانی بین خرمشهر و صحار افق جدیدی از همکاری ها را شاهد باشیم و شاهد گسترده تر شدن روابط و تعامل بین دو کشور باشیم.

۷۱ میلیون دلار صادرات به کشور عمان از ابتدای امسال

شهلا عموری، رییس اتاق بازرگانی اهواز نیز در این همایش اظهار کرد: خوزستان رتبه نخست تولید گندم، رتبه سوم تولید برنج، رتبه دوم تولید گل رز و نرگس و رتبه دوم در تولید ماهی‌های گرمسیری را در کشور دارد.

وی افزود: استان خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری است و برای تسهیل این فرآیند، اقدام به گرفتن مجوز خط کشتیرانی بین بندر خرمشهر و بندر صحار عمان کرده ایم.

عموری تصریح کرد: اولویت اتاق اهواز ایجاد روابط پایدار اقتصادی با کشورهای همسایه است و در این زمینه تاکنون نمایشگاه هایی در قطر و عمان برپا کرده ایم و تفاهم‌نامه هایی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۸۳ میلیون دلار به عمان صادرات داشتیم و امسال نیز تاکنون ۷۱ میلیون دلار صادرات صورت گرفته و این نشان دهنده رغبت و میل بخش خصوصی برای همکاری و تعامل است.

نظرات بینندگان