arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶

قیمت هفتگی طلای جهانی برای نخستین بار در 4 هفته اخیر افزایش یافت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

افزایش چند روز گذشته قیمت طلا دیروز (جمعه) نیز در بازارهای جهانی ادامه پیدا کرد و فلز زرد نخستین افزایش قیمت هفتگی در چهار هفته گذشته را تجربه کرد.

 

به گزارش روز شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، خبرگزاری رویترز انگلیس، عامل این افزایش قیمت را به مقاومت بازار در برابر افزایش چهارشنبه گذشته نرخ بهره آمریکا نسبت داد.

قیمت تحویل فوری یا نقدی طلا در ساعت 19:22 دیروز به وقت گرینویچ در بازار لندن 0.19 درصد نسبت به روز پیش از آن افزایش یافت و به یک هزار و 255 دلار و 12 سنت در هر اونس رسید.

قیمت تحویل فوری فلز زرد این هفته 0.6 درصد نسبت به هفته گذشته بالا رفت.

دوشنبه گذشته در بازار لندن، قیمت تحویل فوری طلا با رسیدن به سطح یک هزار و 235 دلار و 92 سنت در هر اونس، به کمترین سطح در پنج ماه گذشته رسیده بود.

در معاملات آتی بازار کامکس نیویورک نیز هر اونس طلا با 0.03 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به قیمت یک هزار و 257 دلار و 50 سنت معامله شد.

افزایش نرخ بهره معمولا قیمت طلا را کاهش می دهد زیرا بازده اوراق قرضه را بالا می برد، ارزش دلار را تقویت می کند و از تقاضای دارایی های بی بازده مانند طلا می کاهد.

با افزایش نرخ بهره در آمریکا، خرید طلا برای خریدارانی که واحد پولی آنها ارزی بجز دلار است، پرهزینه تر می شود و در نتیجه تقاضای طلا کمتر می شود.

اما این بار چون بانک مرکزی آمریکا تعداد پیش بینی شده سه بار افزایش نرخ بهره در سال آینده میلادی را تغییر نداد، افزایش چهارشنبه گذشته نرخ بهره در این کشور، تقاضای جهانی طلا را کاهش نداد و ارزش دلار و بازده اوراق قرضه نیز بالا نرفت.

بانک مرکزی آمریکا با پیش بینی اینکه، کاهش مالیات ها موجب افزایش چشمگیر رشد اقتصادی این کشور نمی شود، تعداد دفعات افزایش نرخ بهره در سال 2018 را افزایش نداد.

اندازه شاخص دلار که نرخ برابری دلار آمریکا را در برابر مجموعه ای از ارزهای اصلی اندازه می گیرد، دیروز 93.48 بود که نسبت به روز پیش از آن تغییر چندانی نداشت.

قیمت طلا از ابتدای سال 2017 تاکنون حدود 9 درصد افزایش پیدا کرده است در حالی که شاخص جهانی سهام و قیمت فلزات صنعتی 20 درصد و بیت کوین یک هزار و 740 درصد افزایش یافته است.

برچسب ها: قیمت طلا
نظرات بینندگان