arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۵ - ۲۴ آذر ۱۳۹۶

اقدام انگلیس برای کاهش آلودگی پایتخت / ورود تاکسی‌های تمام برقی به لندن

شرکت خودروسازی و تولیدکننده تاکسی های لندن از یک نسخه تمام برقی و الکتریکی تاکسی های مشهور لندن رونمایی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اقدام انگلستان برای کاهش آلودگی پایتخت / ورود تاکسی‌های تمام برقی به لندن

شرکت خودروسازی و تولیدکننده تاکسی های لندن از یک نسخه تمام برقی و الکتریکی تاکسی های مشهور لندن رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت نیوز اطلس، در ماه ژوییه سال جاری میلادی بود که نمونه هیبریدی تاکسی های مشهور لندن رونمایی شد اما حالا شرکت London EV از نسخه تمام برقی و الکتریکی این تاکسی ها رونمایی کرده است و امیدوار است به زودی در لندن، پایتخت انگلستان مورد استفاده و استقبال مردم قرار بگیرد.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

انگلستان یکی از پیشگامان و نخستین کشورهایی در جهان است که به منظور حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا قصد دارد استفاده از خودرو و وسایل نقلیه بنزیلی و دیزلی را تا سال ۲۰۴۰ میلادی را ممنوع و متوقف اعلام کند.

نسخه تمام برقی و الکتریکی تاکسی های شهر لندن تحت عنوان TX۵ eCity رونمایی شده است و انتظار می رود تا اواخر همین ماه نخستین نمونه های این خودرو وارد ناوگان تاکسی رانی شهر لندن شود.

لندن در راستای برقی کردن ناوگان حمل و نقل خود ماه گذشته اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی باید تمامی تاکسی های این شهر از خودروهای پاک بوده و آلایندگی نداشته باشند. همچنین این خودروها باید توانایی کار کردن در شرایط مختلف آب و هوایی را دارا باشند و بتوانند هزاران کیلومتر را برای خدمت رسانی به شهروندان لندن طی کنند.

این خودروی تمام الکتریکی قابلیت پیمایش مسافت تا ۱۳۰ کیلومتر، حمل ۶ سرنشین و ورود و خروج یک ویلچر را داراست. در واقع باید گفت این تاکسی در خصوص حمل مسافر ویلچری بهترین در نوع خود در جهان است. در داخل کابین این خودرو امکانات دیگری همچون سیستم تهویه، سوکت شارژ برای شارژ دستگاه هایی نظیر گوشی همراه، اتصال شبکه اینترنت بی سیم وای فای و پرداخت الکترونیکی وجود دارد.

سیستم تهویه هوای این تاکسی به نوعی فیلتر هوا مجهز است که می تواند گازهای مضر موجود در هوا را در داخل کابین تاکسی از بین ببرد و هوا را برای بهبود تنفس سرنشینان و مسافران، تصفیه کند.

از آنجا که مقامات مسئول و شهرداری های شهرهای بزرگ و آلوده جهان مسئولیت ارتقای ناوگان خمل و نقل و حفظ سلامت شهروندان در جهان را بر عهده دارند، این قدم بسیار بلند و بزرگی است که شهرداری و ناوگان حمل و نقل شهر لندن در راستای حفظ محیط زیست، جلوگیری از آلودگی هوا و سلامت شهروندان خود برداشته است و درصدد هرچه سریعتر اجرایی و همگانی کردن استفاده آن است.

نظرات بینندگان