arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۳ - ۲۴ آذر ۱۳۹۶
خطیب نماز جمعه تهران:

ترامپ واقعا موجود عجیب و غریبی است؛ مانند گاوی است که شاخ دارد، اما عقل ندارد / دست غیب و امدادهای مرموز را در فتنه‌ 88 دیده‌ایم

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: اقدامات ترامپ باعث تعمیق نفود عاطفی و سیاسی ایران در منطقه شده است. نماز جمعه این هفته تهران گفت: اقدامات ترامپ باعث تعمیق نفود عاطفی و سیاسی ایران در منطقه شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مردم فلسطین باید مسلح شوند/ ترامپ واقعا موجود عجیب و غریبی است؛ البته رؤسای جمهور آمریکا نوکر و کنیز ابزار قدرت و ثروت در پشت پرده هستند / دست غیب و امدادهای مرموز را در فتنه‌ 88 دیده‌ایم

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: اقدامات ترامپ باعث تعمیق نفود عاطفی و سیاسی ایران در منطقه شده است.

به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام سیدکاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌‌های دوم، با اشاره به اعلام پایتختی قدس شریف از سوی رئیس‌جمهور، این مسئله را بسیار حساس در جهان و منطقه‌‌ غرب آسیا دانست، اظهار داشت: ما اظهارات خطرناک رئیس‌جمهور بحرانی و بحران‌زده، بی اصالت و منفور ایالات متحده درباره قدس را محکوم می‌کنیم. 

وی افزود: آمریکا قدس را به‌عنوان پایتخت رژیم غاصب، جعلی، کودک‌کش و بی‌هویت صهیونیستی اعلام کرده است، این مسئله سابقه دارد، سازمان ملل در دو قطعنامه که ظالمانه است، به اسرائیل غاصب مشروعیت داده است؛ سازمان ملل پیشتر در قطعنامه‌ای قدس را از آنِ فلسطین‌ها می‌داند، اما بعدها کنگره آمریکا تصویب کرد که اینجا به‌عنوان پایتخت سابق باشد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه رؤسای جمهور سابق آمریکا نیز مانند ترامپ هستند و اینها تفاوی با هم ندارند، گفت: تفاوت آنها این است که رؤسای جمهور قبلی آمریکا با ملاحظه منافع آمریکا، مصوبه کنگره که خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل است را عملی نکردند، اما ترامپ علاه‌ بر اینکه داماد صهیونیست دارد و فرد ابلهی نیز هست و از سیاست چیزی نمی‌فهمد، این مصوبه کنگره را تصویب کرد.

حجت‌الاسلام صدیقی اضافه کرد: ترامپ واقعا موجود عجیب و غریبی است، البته رؤسای جمهور آمریکا خودشان اختیاری ندارند؛ اینها نوکر و کنیز ابزار قدرت و ثروت در پشت پرده هستند؛ ترامپ به تعبیر بوعلی سینا مانند گاوی است که شاخ دارد، اما عقل ندارد، زیرا مشکلاتی را برای کشور خودش و جهان بشیریت ایجاد کرده و می‌کند.

وی ادامه داد: ما که معتقد به مدیریت حضرت حق هستیم، می‌دانیم که ملت و انقلاب ما براساس فرمان خدا بوده، لذا ملت ما به پیروی از رهبری موحد، نظیر آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، در مسیر حق حرکت می‌کند، دست غیب و امدادهای مرموز الهی را همیشه همراه مقاومت و انقلاب و جنگ تحمیلی و نیز در فتنه‌های سال‌های 77 و 88 دیده‌ایم، دست خدا از آستین مؤمنین بیرون آمده است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با یادآوری اینکه آمریکایی‌ها و غربی‌ها داعش را ساخته بودند که حصار امنی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کنند، اظهار داشت: نه تنها آمریکایی‌ها به این هدف شوم‌شان نرسیدند، بلکه باعث شدند که نفوذ سیاسی و عاطفی ایران در منطقه تعمیق یابد که امروز شاهد تشکیل زینبیون، فاطمیون، حیدریون و بسیج هستیم که اینها یک حلقه مستحکم نظامی و دفاعی به‌وجود آورده‌اند؛ از طریق آنها زوال اسرائیل، نه در مدت طولانی، بلکه انشاء‌الله به همین زودی قطعی و غیر قابل انکار است.

حجت‌الاسلام صدیقی اضافه کرد: یکی از اهداف شومی که آمریکایی‌ها در طرح‌های خود داشتند، این بود که کشورهای اسلامی را به جنگ داخلی بیاندازند تا مسئله فلسطین که اولویت اول جهان اسلام است، آن را به حاشیه برانند؛ البته حرف ابلهانه ترامپ باعث شد که کشورهای اسلامی بیشتر متحد شوند، انتفاضه فلسطین به پا خواست و اولویت مسئله فلسطین که مسئله اسلام است با عث شد که یک بار دیگر انزوای آمریکا در جهان رقم بخورد.

وی تأکید کرد: نخست‌وزیر بی‌شرم اسرائیل وقتی به فرانسه رفت، اعلام کرد که ما این حرف ترامپ را قبول نداریم، اینها همه امدادهای غیبی است که هر جا می‌خواهند به اسلام ضربه بزنند، به خودشان کمانه می‌کند و ضعیف‌تر می‌شوند، این انتفاضه‌ای که شروع شده، باید با پرچمداری امید مظلومان جهان، تمام مردم به پا خاسته و مظلوم فلسطین مسلح شوند و مقاومت مسلحانه را ادامه دهند؛ کشورهای اسلامی به قطعنامه بسنده نکنند و همه به میدان بیایند، باید کشورهای اسلامی به رهنمود ابر‌عرب و سید‌بزرگوار، سید حسن نصرالله، سفرای آمریکا را کشورهای اسلامی احظار کنند تا آمریکا در انزوای فکری و اقتصادی قرار گیرد تا دست از این زورگویی‌ها و بی‌قانونی‌ها بردارد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در بخش دیگری از سخنانش به مسائل یمن اشاره و تصریح کرد: امداد الهی شامل حال مردم یمن شد، و علی عبدالله صالح که یک مهره فتنه‌گر عربستان خائن بود و نگرانی وجود داشت که فتنه داخلی ایجاد شود، کشته شد که با کشته شدن این فتنه‌گر، مردم یمن منسجم‌تر شدند؛ امید می‌رود که رژیم سفاک و کودک‌کش که معلوم نیست که نه عرب است و نه مسلمان، به همین زودی به سزای اعمالش برسد.

حجت‌الاسلام صدیقی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم، علم ابزار و وسیله است، هم مبنا و هم هدف باید مشخص و روشن باشد، قبل از اینکه دنیای غرب دانشگاه‌های ما را استعمار کند، ما خودمان دانشگاه داشتیم و همه علوم را زیر لوای اسلام با موازین اخلاقی ترتیب داده بودیم، بزرگان ما ریاضی‌دان بودند و از قرآن و حدیث آن را می‌گرفتند و مثل انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز بود و بی‌عفتی و هرزگی نداشت و یاوه‌گویی برخی غرب‌گراها در قالب استاد وجود نداشت.

وی در پایان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب، اولین شهید محراب، خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی، این دو کلمه انقلاب و فرهنگ را به صورت برنامه در بیاورد و در شوراهای اندیشه‌ورز بر روی آن کار و تحقیق کنند. حوزه باید نیازهای دانشگاه‌ها را دریافت کند و علوم را هدف‌دار کند که قطعا جامعه ما از این طریق به مقاصد عالی می‌رسد.

نظرات بینندگان