arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۳ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶

تجربه عکاسی بهتر با اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی گوگل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گوگل با اپلیکیشن‌های خلاقانه و مجهز به هوش مصنوعی خود قصد دارد تجربه عکاسی بهتری را به کاربران خود ارائه کند.

شرکت بزرگ گوگل قصد ندارد قابلیت‌های عکاسی خود را به گوشی‌های خود محدود کند. این غول فناوری اولین بسته از "appsperiments" (تلفیقی از دو لغت App به معنی اپلیکیشن و Experiment به معنی تجربه) را منتشر کرد. این بسته از مهارت‌های بینایی کامپیوتر گوگل و فناوری‌های دیگر بهره می‌برد تا مرزهای عکاسی با موبایل را گسترش دهد. برای مثال، ‌اپلیکیشن Storyboard برای دستگاه‌های اندرویدی یکی از نمونه‌های بارز این مشخصه است. این اپلیکیشن با استفاده از تکنولوژی تشخیص اشیاء و الگوریتم‌های سبک، فریم‌های جالب ویدیوها را گرفته و آنها در طرح بندی‌های سبک کمیک با فیلترهای مناسب قرار می‌دهد. بنابراین می‌توانید تنها یک ویدیو از رویدادهای مختلفی که در آن شرکت می‌کنید، ضبط کرده و با استفاده از این برنامه کاربردی، یک مجموعه زیباتر ایجاد کنید.

تجربه عکاسی با یکی دیگر از اپلیکیشن‌های گوگل، یعنی Selfissimo نیز بسیار خوشایند است. این اپلیکیشن که برای پلتفرم‌های اندروید و آی‌او‌اس در دسترس است، زمان توقف از حرکت را شناسایی کرده و در همان زمان، به صورت اتوماتیک عکس می‌گیرد. کافیست این اپلیکیشن را باز کرده و گوشی را جلوی صورت خود قرار دهید تا بدون فشار دادن دکمه شاتر، عکس سلفی شما ثبت شود.

اپلیکیشن Scrubbie که مخصوص پلتفرم آی‌اواس است، حلقه‌های ویدیویی ایجاد می‌کند و به شما اجازه می‌دهد که مثل یک دی جی، آنها را ریمیکس کنید.

آیا این اپلیکیشن‌ها عملا مفید هستند؟ احتمالا نه. در بسیاری از موارد، این برنامه‌ها تنها ویژگی‌های جالبی به همراه دارند که تنها در روزهای معرفی گوشی‌های جدید از آنها یاد می‌شود. با اینحال برای امتحان و تجربه چیزهای جدید،‌ کارایی بالایی دارند. گوگل به دنبال بازخورد و ایده‌های کاربران است تا بتواند این برنامه‌ها را کاربردی‌تر کند. این شرکت می‌خواهد هوش مصنوعی را تقریبا در تمامی جوانب عکاسی به کار بگیرد و هرگز به ارتقا کیفیت عکس و افکت‌های پرتره محدود نخواهد شد. گوگل همیشه تفکر متفاوتی داشته است.

*زومیت

نظرات بینندگان