arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶

نگاهی به بهترین گوشی های چینی سال ۲۰۱۷

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گوشی های چینی، خصوصاً در سال های اخیر، توانسته اند به عنوان رقیب دیگر گوشی ها در بازار شناخته شوند. دو شرکت هواوی و شیائومی از جمله مشهورترین و معتبرترین شرکت های چینیِ تولید کننده ی گوشی هستند که در حال حاضر گوشی های آن ها رقبایی سرسخت برای سایر گوشی ها در نظر گرفته می شوند. اما گوشی های چینی صرفاً محدود به گوشی های این دو شرکت نیستند و گوشی های قدرتمند چینی دیگری نیز وجود دارند که از ویژگی های قابل توجهی برخوردار می باشند. در این نوشتار، نگاهی خواهیم انداخت به بهترین گوشی های چینی در سال ۲۰۱۷، چه از دو شرکت هواوی و شیائومی و چه از دیگر شرکت های چینی.

۱- One Plus 5T

یکی از بهترین گوشی های چینی در سال ۲۰۱۷ بدون هیچگونه تردیدی One Plus 5T است. این گوشی از برند وان پلاس است و تا پیش از عرضه ی آن، گوشی های این شرکت آن چنان که باید از عرضه ی زیادی برخوردار نبودند و این امر به سبب آن بود که مثلاً برای خرید یکی از پرچمداران این برند می بایست از طریق یکی از مالکان این گوشی دعوتنامه ای دریافت می شد.
اما پس از این وان پلاس سعی در تغییری اساسی در گوشی های خود کرد. این برند، با عرضه ی One Plus 5T تلاش کرد که محصولی بهتر و کارآمدتر از محصولات پیشین خود در اختیار کاربران قرار دهد و اینگونه بود که One Plus 5T به عنوان یکی از بهترین گوشی های چینی روانه ی بازار شد. این گوشی با وجود آن که از سخت افزاری قوی برخوردار است اما قیمتی به نسبت پایین تر از سایر گوشی هایی دارد که سخت افزاری مشابه دارند.

 

تبلیغات

گیفت کارت خرید فیفا پوینت گویا آی تی

۲- Xiaomi Mi A1

شرکت شیائومی دارای هواداران بسیاری است اما گاه به سبب خسته بودن عملکرد رابط کاربری برخی گوشی هایش، یعنی MIUI، مورد انتقاد کاربران قرار می گیرد. دو گوشی Mi A1 و Mi 5 از گوشی های این شرکت هستند که Mi A1 از سیستم عامل اندروید برخوردار است و Mi5 از سیستم عامل MIUI و به سبب همین سیستم عامل اندروید است که Mi A1 توانسته در اروپا هم طرفدارانی داشته باشد.
Mi A1 به عنوان یک گوشی میان رده از وضعیت مناسبی برخوردار است. با وجود آن که از برخی فناوری های روز، همچون ویژگی شارژ بی سیم، نمایشگر بدون حاشیه، بدنه ضد آب و …، برخوردار نیست اما هم به سبب قیمت مناسب خود، ۲۷۲ دلار، و هم به سبب دوربین خوب، طراحی خوب و سایر موارد خوبِ این گوشی می توان آن را در فهرست بهترین گوشی های چینی گنجاند.


۳- Xiaomi Mi6

با وجود آن که این گوشی به سبب دارا بودن سیستم عامل MIUI آنچنان در اروپا عرضه نمی شود اما در کلیت امر یک گوشی مناسب به نظر می رسد. قیمت مناسب آن در کنار سرعت و طراحی زیبایی که دارند از جمله نقاط مثبت این گوشی به شمار می روند.


۴- Honor 9

Honor 9 یکی از گوشی های شرکت هواوی است که از قیمتی مناسب و مقرون به صرفه برخوردار است. در کلیت امر این گوشی به سبب طراحی زیبا، سرعت بالا و همچنین عملکرد مناسبی که دارد می تواند با پرچمداران نیز رقابت کند، هر چند که از بدنه ی ضد آب و نمایشگر بدون حاشیه برخوردار نیست.


۵- Xiaomi Mi Note2

Xiaomi Mi Note2 از عملکردی مناسب برخوردار بوده و طراحی زیبایی هم دارد. از جمله نقاط مثبت این گوشی می توان به حافظه داخلی بالا، دوربین مناسب و عملکرد خوب آن اشاره کرد. در عین آن که این گوشی از نمایشگر QHD برخوردار نیست اما قادر به نمایش تصاویر با کیفیت بالا می باشد.


۶- Xiaomi Mi Mix 2

Xiaomi Mi Mix توانست مورد استقبال کاربران و منتقدان قرار گیرد و این سرنوشت برای Xiaomi Mi Mix2 نیز تکرار شد. می میکس ۲ به نسبت می میکس از برخی مزایای برخوردار است از جمله عملکرد سریع تر و بدنه ی زیباتر. همچنین این گوشی با تمام نقاط مثبتی که دارد از قیمتی مناسب نیز برخوردار است و به همین دلیل می توان گفت یکی از بهترین گوشی های چینی در سال ۲۰۱۷ به شمار می رود.


۷- Meizu Pro 6 Plus

میزو پرو ۶ پلاس نیز از جمله بهترین گوشی های چینی سال ۲۰۱۷ می باشد. این گوشی از رابط کاربری Flyme OS 5 برخوردار است و همچنین به سبب نمایشگر خود و دوربین عالی ای که دارد توانسته هواداران بسیاری داشته باشد.


۸- Mate 9

هواوی میت ۹ از بهترین گوشی های هواوی و تبعاً بهترین گوشی های چینی سال ۲۰۱۷ است. این گوشی از یک باتری بزرگ برخوردار بوده و این امر در کنار سخت افزار قوی، دوربین دوگانه ی عالی و همچنین طراحی بسیار خوبِ آن باعث شده اند که هواوی میت ۹ از جمله پرطرفدارترین گوشی های هواوی باشد.


۹- UMIDIGI Z1

این گوشی نیز از جمله برترین گوشی های چینی سال ۲۰۱۷ محسوب می شود، هر چند که ممکن است برای شما شناخته شده نباشد. به نسبت سایر گوشی هایی که در این فهرست قرار گرفتند، این گوشی آن چنان سریع نیست اما طراحی ظاهری آن به حدی زیباست و دوربین اش به اندازه ای خوب است که نمی توان آن را در فهرست بهترین گوشی های سال ۲۰۱۷ نیاورد. در کنار این موارد، قیمت بسیار مناسب این گوشی، یعنی ۱۸۰ دلار، را نیز می توان به مزایای این گوشی اضافه کرد.


۱۰- Xiaomi Redmi Note 4X

در آخر به سبب قیمت مناسب و همچنین مهندسی و طراحی عالی ای که Xiaomi Redmi Note 4X دارد می توان این گوشی را نیز در فهرست بهترین گوشی های چینی سال ۲۰۱۷ آورد.
البته گوشی های دیگری نیز می توانستند در این فهرست جای گیرند، اما عمده ی دلیل عدم وجود آن ها در این فهرست، قیمت بسیار بالایشان بود.

*گویا آی تی

نظرات بینندگان