arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶

امکان خرید از درون خودرو؛ ابتکار تازه جنرال موتورز برای سال 2018

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تا همین چند سال پیش، سیستم های اطلاع رسانی و سرگرمی خودروها که با نام اینفوتینمنت (Infotainment) شناخته می شوند، فقط دارای امکانات اولیه مثل رادیو، سیستم پخش و در نهایت GPS بودند. با این حال سیستم های اینفوتینمنت امروزی به قابلیت های بیشتری مجهز شده و امکانات مفید زیادی ارائه می کنند.

اندروید اتو و اپل کارپلی دو مورد از این قابلیت ها هستند که به واسطه پشتیبانی از آنها سیستم اینفوتینمنت با موبایل های هوشمند کنونی یکپارچه شده و مالکین می توانند به برخی از قسمت ها و امکانات تلفن همراه خود دسترسی داشته باشند.

با توجه به پیشرفت های حاصل شده، جنرال موتورز قصد دارد در یک ابتکار جالب، کاربردهای جدیدی برای سیستم اینفوتینمنت تعریف کند. بر این اساس مهندسین این کمپانی آمریکایی، یک پلتفرم تجاری طراحی کرده اند که به رانندگاه اجازه می دهد بتوانند از داخل خودرو خدمات و کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

این پلتفرم یا به عبارت بهتر اپلیکیشن "GM Marketplace" نام داشته و امکان پرداخت از طریق آن وجود دارد. جنرال موتورز امیدوار است با فراگیرتر شدن این اپلیکیشن و همکاری با شرکت های مختلف، موارد استفاده آن افزایش یابد.

طبق برنامه ریزی ها اپلیکیشن "GM Marketplace" از راه دور به تمامی مدل های 2017 و 2018 جنرال موتورز که مجهز به قابلیت MyLink باشند، ارسال شده و در صورت تایید راننده، فایل های مورد نیاز دانلود و اپلیکیشن بصورت خودکار نصب می شود.

علاوه بر موارد یاد شده، برقراری ارتباط با نمایندگی ها یکی دیگر از قابلیت های جالبی است که در این اپلیکیشن گنجانده شده است. در بخش بازارچه اختصاصی نیز سرویس هایی مثل تعویض روغن در نمایندگی ها یا لوازم جانبی قابل سفارش و خرید خواهند بود.

ایده مهندسین جنرال موتورز جالب و کاربردی به نظر رسیده و می تواند در تسهیل امور روزانه، نقش مثبتی داشته باشد. در صورت استقبال از این ایده، به احتمال زیاد سایر شرکت ها نیز سیستم های اینفوتینمنت خود را به قابلیت های مشابهی مجهز خواهند کرد.

*دیجیاتو

نظرات بینندگان