arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۵ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶

یک نماینده: سالانه 17 هزار نفر در سوانح جاده ای کشته می‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه 17 هزار نفر در کشور در اثر سوانح جاده ای جان خود را از دست می دهندکه به منظور کاهش بار جاده ها باید شبکه ریلی کشور توسعه یابد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا رضایی کوچی روز پنجشنبه در حاشیه نشست پیگیری پروژه راه آهن شیراز- بوشهر در در استانداری بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: اکنون سهم حمل و نقل بار توسط شبکه ریلی کشور 11 درصد است که این ظرفیت براساس برنامه چشم اندازی پیش بینی شده 30 درصد است.

وی یادآورشد: برای تحقق این مهم باید حرکت در جهت توسعه و اتصال شبکه ریلی کشور شتاب بیشتری به خود گیرد .

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:باتوجه به وجود بنادر ظرفیت دار و پنج هزار و 500 کیلومتر نوار ساحلی برای استفاده حداکثری از این ظرفیت باید توسعه شبکه ریلی در این بخش بطور جد در دستور کار قرار گیرد.

رضایی کوچی افزود: در بودجه سال های گذشته ظرفیت شبکه ریلی کشور بخوبی دیده نشد ولی امسال با نگاه ویژه در بودجه سال 97 و پیش بینی استفاده از ظرفیت های صندوق توسعه ملی و فاینانس انتظار می رود طی سال های فرارو به دستاوردهای خوبی در این بخش دست پیدا کنیم.

وی در ارتباط با راه آهن بوشهر - شیراز اظهارداشت: این مسیر یکی از مسیرهای اصلی راه آهن کشور است و اتصال بوشهر بعنوان پایتخت انرژی کشور به شبکه ریلی سراسری تبدیل به یک ضرورت شده است.

وی گفت: مدت زیادی است که عملیات اجرایی پروژه راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه آغاز شده ولی با این روند تخصیص اعتبار اتمام آن زمان می برد.

رضایی کوچی ادامه داد: باتوجه به محدودیت اعتبارات دولتی باید از منابع غیر دولتی مانند فاینانس خارجی، بخش خصوصی و ظرفیت بانک ها استفاده شود.

وی یادآورشد: مهمترین دستگاه کمک دهنده در این راستا وزارت نفت است که می توانند به تحقق اتصال ریلی پایتخت کشور به قطب اقصادی کشور در عسلویه کمک کند.

رضایی کوچی افزود: زمان زیادی است که درگیر فاینانس این پروژه هستیم ولی چون 15 درصد سهم دولت تامین نشده فاینانس به نتیجه نرسیده است.

وی گفت: پیشنهاد شده از ظرفیت های پیش بین شده در بودجه 97 و صندوق توسعه ملی زمینه استفاده از فاینانس خارجی تحقق پیدا کند که برای این امر ورود وزارت نفت می تواند به تسریع اجرا این پروژه ملی کمک کند.

رضایی کوچی ادامه داد: اراده و عزم کمیسیون عمران مجلس این است که هر چه زودتر این پروژه ملی اجرا و کشور ازمنافع آن بهره مند شود.

برچسب ها: رانندگی
نظرات بینندگان