arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶

آغاز عملیات آواربرداری در مناطق زلزله‌زده کرمان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار کرمان از آغاز عملیات آواربرداری خبر داد و گفت: خانه‌های آسیب‌دیده شناسایی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، «علیرضا رزم‌حسینی» امروز در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده بخش کوهساران در روستای گزک اظهار کرد: ستاد بحران در کانون زلزله تاکنون چندین مرتبه تشکیل شده است.

وی از عملکرد سریع ستاد بحران سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: تیم‌های امدادی تاکنون به خوبی به وظیفه خود عمل کرده‌اند و ضمن آن‌که اقلام ضروری در میان مردم زلزله‌زده توزیع شده است.

استاندار کرمان از آغاز عملیات آواربرداری خبر داد و گفت: خانه‌های آسیب‌دیده شناسایی شده‌اند.

وی استحکام‌سازی را علت نداشتن تلفات جانی زلزله‌های اخیر کرمان دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که در این منطقه از سازه‌های سبک استفاده شده و اگر زلزله‌های شدیدتری هم بیاید تلفات جانی نخواهیم داشت.

رزم‌حسینی یکی از رویکردهای اقتصادمقاومتی را پیشگیری از خسارات برشمرد و افزود: اگر اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم در زمان بحران دچار خسارت نخواهیم شد و باید توجه داشته باشیم که پیشگیری بهتر از درمان است.

وی یادآور شد: کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده به خوبی انجام شده، ضمن آن‌که به‌علت برودت هوا نایلون در میان زلزله‌زدگان توزیع شده است.

«محمدرضا پورابراهیمی» نماینده مردم کرمان و راور نیز گفت: تیم‌های امداد و نجات از لحظات اولیه زلزله دهم آذرماه در منطقه حضور یافته‌اند هم‌چنان در منطقه هستند.

وی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن تصریح کرد: باید به گونه‌ای رفتار کنیم که روزی جشن مقاوم‌سازی را بگیریم و هیچ روستای غیرمستحکمی نداشته باشیم.

نماینده مردم کرمان و راور بهترین راهکار برای مقابله با زلرله را اقدامات پیشگیرانه دانست و خاطرنشان کرد: نگاه و رویکرد ملی اقدامات پیشگیرانه است.

جمعیت واعظ انقلابی 35 روحانی را به مناطق زلزله‌زده اعزام کرده است.

برچسب ها: آواربرداری ، کرمان
نظرات بینندگان