arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۰۹۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶

گوترش: قطعنامه‌های سازمان ملل درباره کره‌شمالی باید کاملا اجرا شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل سازمان ملل امروز پنج‌شنبه گفت، لازم است قطعنامه‌های شورای امنیت درباره برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی هم از طرف پیونگ‌یانگ و هم سایر کشورها کاملا اجرایی شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اظهارات آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل پس از نشست با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در جمع خبرنگاران مطرح شد و چند روز پیش از آن هم رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا پیشنهاد مذاکرات مستقیم با کره‌شمالی بدون پیش شرط را مطرح کرد.

کاخ سفید چهارشنبه اعلام کرد، تا زمانی که کره‌شمالی رفتار خود را ارتقا ندهد هیچگونه مذاکراتی نمی‌تواند با این کشور انجام شود. کاخ سفید درباره اینکه آیا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا موضع سخت‌گیرانه‌تری نسبت به تیلرسون در قبال کره‌شمالی دارد یا خیر خودداری کرد و اشاره‌ای هم نکرد که آیا رویکرد دیپلماتیک جدید تیلرسون با تایید ترامپ بوده است یا خیر.

ژاپن تاکید دارد اکنون زمان وارد آوردن حداکثر فشار بر پیونگ‌یانگ است، نه آغاز مذاکرات درباره برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی. جفری فلتمن، معاون گوترش در امور سیاسی که به تازگی به پیونگ‌یانگ سفر کرده بود، سه‌شنبه گفت مقام‌های ارشد کره‌شمالی هیچگونه تعهدی نسبت به انجام مذاکرات ندادند اما معتقد است که آنها باب مذاکرات را کاملا نبسته‌اند.

نظرات بینندگان