arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۲ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶

صفار هرندی: تحقق آتش به اختیار نباید به دلیل نبود اعتبارات تعطیل شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:تحقق آتش به اختیار نباید به دلیل تفکرات منحرف برخی افراد و یا به دلیل نبود اعتبارات تعطیل شود و امروزه تشکل‌های آتش به اختیار زیادی را می‌بینیم که بدون کمک و حمایت دولت این امر را انجام‌ می‌دهند.

به گزارش تسنیم، محمدحسین صفار هرندی عصر امروز در نشست فرهنگی با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد اظهار داشت: مفهوم آتش به اختیار یعنی، کارهای تعطیل شده در محیط‌های اجتماعی دوباره فعال شوند.

وی افزود: امروز تعداد تشکل‌های آتش‌ به اختیار رو به افزایش است و رهبر انقلاب اسلامی نیز تاکید فراوانی بر روی این امر دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: وقتی که آتش به اختیار شدید نباید منتظر بودجه دولت باشید، و این در حالی است که افراد با انگیزه و سالم زیادی در بدنه دولت وجود دارند که برای تقویت و تحقق امر‌آتش به اختیار تلاش می‌کنند، اما در حالت کلی بودجه‌های مربوط به این امر از راه‌های مختلف به دست می‌آید.

صفارهرندی گفت: تحقق آتش به اختیار نباید به دلیل تفکرات منحرف برخی افراد و یا به دلیل نبود اعتبارات تعطیل شود و امروزه تشکل‌های آتش به اختیار زیادی را می‌بینیم که بدون کمک و حمایت دولت این امر را انجام‌ می‌دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: به دنبال این فاصله بیخ گوش دولت رسمی‌ یک دولت غیر رسمی ایجاد شده بود و این دولت غیر رسمی در هیچکدام از ساز و کارهای سیاسی دولت دخالت نمی‌کرد و هیچ نسبت سیاسی بین ما و حکومت وجود نداشت.

صفارهرندی خاطرنشان کرد: در آن موقعیت، یک سری سامانه‌ها مانند مساجد به ما هویت بخشی می‌کرد و جدا از‌حکومت برخی شبکه‌‌های خیریه محور را تشکیل دادیم که به طور عمده توسط نیروهای مذهبی و متدین اداره می‌شدند.

وی بیان کرد: بعد از انقلاب مشابه آرزوی ما که همان تشکیل دولت کریمه بود، با وجود نایب امام زمان(عج) تشکیل شد و بعد از آن کارهای تاسیساتی را شروع کردیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امروزه نیز برخی افراد خود را از دل حکومت ندیده و با راه‌اندازی تشکلات غیررسمی حضوری را دارند که با اهداف حکومتی در تضاد است و برای عضوگیری نیاز به فراخوان و... نیز نداشته و به راحتی در فضای مجازی عضوگیری می‌کنند

صفارهرندی با اشاره به اینکه منظور از این افراد جناح‌های سیاسی نیست، تصریح کرد: جناح‌های سیاسی نظام ما همگی درون انقلاب هستند و به ارزش‌های اسلامی اعتقاد دارند ولی افراد دیگری در حال تعریف شدن بوده که خارج از این ‌منظومه هستند.

وی افزود: امروز خیریه‌هایی ایجاد شده که جناح‌های دنیایی به آن‌ها خط می‌دهند و آدم‌هایی را در دنیای اجتماعی بزرگ کرده و ترویج می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امروزه اگر انصارالله یمن موفق می‌شود یک کودتا را جمع کند، که پشت آن‌کودتا قدرت و پول زیادی وجود دارد، به دلیل نسخه‌ای است که از نظام ایران اسلامی گرفته‌اند و از آن به عنوان یک الگوی آزمایش شده با خیال‌ راحت استفاده می‌کنند.

نظرات بینندگان