arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶

سازمان ملل: کره‌شمالی سیگنال مذاکره ارسال کند

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی گفت، سازمان ملل انتظار دارد کره‌شمالی برای حل بحران هسته‌ای اعلام آمادگی کرده و سیگنال ارسال کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی گفت، سازمان ملل انتظار دارد کره‌شمالی برای حل بحران هسته‌ای اعلام آمادگی کرده و سیگنال ارسال کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جفری فلتمن، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی امروز چهارشنبه در پی سفر به کره‌شمالی گفت سازمان ملل انتظار دارد پیونگ‌یانگ برای حل بحران هسته‌ای اعلام آمادگی کند؛ گرچه رهبری کره‌شمالی درباره این موضوع هیچ تعهدی نداد.

فلتمن به خبرنگاران گفت: ما به مقام‌های کره‌شمالی گفتیم که معتقدیم آنها باید اعلام کنند که مایلند در مسیر متفاوتی حرکت کنند، نوعی مشارکت نشان دهند و درباره مذاکره حرف بزنند. آنها به دقت به سخنان ما گوش کرده و موشکافی کردند اما در آن زمان هیچگونه تعهدی به ما ندادند. آنها باید آنچه از ما شنیدند به رهبرشان منتقل می‌کردند.

به گفته فلتمن، کره‌شمالی با سازمان ملل متحد موافق است که پیشگیری از جنگ در شبه جزیره کره در بحبوحه تشدید بحران هسته‌ای اهمیت دارد. او به خبرنگاران گفت: مقام‌های کره‌شمالی موافقند که جلوگیری از وقوع جنگ اهمیت دارد. آنها پس از ۱۵ ساعت بحث و رایزنی این مساله را تایید کردند.

این مقام سازمان ملل متحد از پنجم تا نهم دسامبر در سفری چهار روزه عازم کره‌شمالی شد و با ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره‌شمالی و سایر مقام‌های ارشد این کشور بحث و تبادل نظر کرد.

جفری فلتمن، رئیس امور سیاسی سازمان ملل متحد که اخیرا به پیونگ‌یانگ سفر کرده است، گفت مقام‌های ارشد کره‌شمالی هیچگونه تعهدی به انجام مذاکرات ندادند اما معتقد است که او باب مذاکرات را نبسته است. فلتمن سه‌شنبه پس از جلسه شورای امنیت به خبرنگاران گفت: زمان نشان خواهد داد که تاثیر این گفت‌وگوها چه خواهد بود اما گمان می‌کنم که ما باب مذاکرات را نبستیم و شدیدا مایلم که مسیر برای یک راه‌حل مذاکره‌شده اکنون هموارتر شود.

تنش‌ها در شبه جزیره کره امسال افزایش چشمگیری داشت چرا که کره‌شمالی به پیشرفت فوق‌العاده در برنامه تسلیحات هسته‌ای ادامه می‌دهد. پیونگ‌یانگ در نوامبر پیشرفته‌ترین موشک بالستیک قاره‌پیمای خود را آزمایش کرد که به گفته آنها قابلیت رسیدن به خاک ایالات متحده آمریکا را دارد.

نظرات بینندگان