arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶

تیلرسون: مداخله روسیه در انتخابات آمریکا یک «جنگ ترکیبی» بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه آمریکا مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را یک "جنگ ترکیبی" نامید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا ادعا کرده‌اند که کرملین تلاش کرد تا آرای مردم آمریکا را از طریق حملات سایبری و تبلیغات تغییر دهد. اما دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با این ایده که حمایت روسیه از وی نقشی در پیروزی‌اش داشته، به شدت مخالف است.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در جریان سخنرانی به مناسبت فعالیت یک ساله‌اش در وزارت خارجه در جمع کارمندان و دیپلمات‌های این وزارتخانه گفت: ترامپ همیشه می‌گوید برای دو قدرتی همچون آمریکا و روسیه مهم است که روابط سازنده‌ای داشته باشند. اما امروزه شاهد چنین چیزی نیستیم و همه می‌دانیم چرا.

وزیر خارجه آمریکا افزود: روسیه انتخاب کرد که به یک کشور مستقل که همان اوکراین باشد، حمله کند و تلاش کرده تا کنترل این کشور را به دست بیاورد. روسیه از یک جنگ هیبریدی (ترکیبی) برای مداخله و نفوذ در اقدامات دموکراتیک در اینجا و هرجای دیگر دنیا که باشد، استفاده می‌کند.

این در حالی است که یکی از مقام‌های ارشد وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا کاخ سفید با نظرات تیلرسون موافق است، گفت:‌ تیلرسون، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکاست و این حرف را زده است.

تیلرسون گفته است که واشنگتن و مسکو نظرات مشترکی برای برقراری صلح در سوریه دارند اما همچنان در برخی از موارد اختلاف نظرهایی وجود دارد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین به حضورش در کنفرانس سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین، اتریش اشاره کرد که در آنجا گفته بود مداخله روسیه در اوکراین به مانعی بر سر راه بهتر شدن روابط میان واشنگتن و مسکو بدل شده است.

برچسب ها: تیلرسون ، روسیه
نظرات بینندگان