arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۷ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶

فیلم/ برگزاری مراسم یادبود برای جلاد بوسنی!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مراسم یادبود اسلوبودان پرالیاک فرمانده سابق نیروهای کرواسی در زمان جنگ بوسنی که مدتی پیش با خوردن سم در دادگاه لاهه خودکشی کرد با حضور مقامات کرواسی برگزار شد.

گفتنی است؛ پرالیاک در میان شش متهم دادگاه بین‌المللی جنایات جنگی یوگسلاوی سابق در رابطه با کشتار مسلمانان بوسنی و هرزگوین حضور داشت.

در پرونده او آمده‌ است که به عنوان یک مقام ارشد ارتش با دستورهای مستقیم و غیر مستقیم به نیروهای مسلح بوسنی و هرزگوین در کشتار جمعی و جنایات جنگی علیه مسلمانان ۳۰ شهر بوسنی و هرزگوین دست داشته‌ است. او به عنوان یک مقام عالی‌رتبه در وزارت دفاع از نزدیک در تمامی جنبه‌های این جنایت نه تنها در برنامه‌ریزی طرح‌های ارتش بوسنی و هرزگوین بلکه در هدایت عملیات آن و همچنین پلیس مدنی بوسنی و هرزگوین درگیر بوده‌ است.

این جنایتکار که یکی از ۶ متهم حاضر در دادگاه لاهه بود که در سال ۲۰۱۳ به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در شرق موستار و در زمان جنگ بوسنی به ۲۰ سال زندان محکوم شده بود.

او پس از اینکه شنید به دلیل جنایات مرتکبه به ۲۰ سال زندان محکوم شده است، ظرف حاوی سم را سر کشید و با این اقدام موجب به تعویق افتادن جلسه تجدید نظر دادگاه بین المللی جنایات جنگی در لاهه شد.

اسلوبودان پرالیاک سپس خطاب به قاضی دادگاه لاهه گفت: سم خوردم.

پس از این اقدام رئیس دادگاه دستور داد ادامه جلسه به بعد موکول شود و این فرد به بیمارستان انتقال یابد اما پرالیاک ساعاتی بعد به دلیل نوشیدن سم جان سپرد.

 

برای مشاهده دیگر ویدیوهای خبری و جذاب، از سرویس «انتخاب TV» بازدید کنید

  

نظرات بینندگان