arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶

بیانیه ۲۳۵ نماینده در علیه تصمیم ترامپ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

۲۳۵ نماینده مجلس با امضای بیانیه‌ای متذکر شدند ایالات متحده آمریکا حتی به قراردادها و موافقتنامه‌های نیم بند خود هم اعتنایی نمی‌کند و با اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی آخرین میخ را بر تابوت روند به اصطلاح صلح در خاورمیانه کوبید.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه که محمدحسین فرهنگی عضو هیات رییسه مجلس آن را قرائت کرد به شرح زیر است:

«بیت‌المقدس قبله اول مسلمانان و مام مقدس برای همه ملت اسلامی است. متاسفانه اخیرا رییس‌جمهور تاجرمسلک ایالات متحده آمریکا آن را به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی اعلام کرده است و اتفاقا همین اقدام رییس‌جمهور آمریکا خود روشن‌ترین دلیل بر بی‌هویتی و ساختگی بودن رژیم صهیونیستی است که مجبور است یک به اصطلاح ابرقدرت با استفاده از عنصر زور و بدون توجه به سایر ابعاد موضوع سرزمین مسلمانان را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کند.

از طرف دیگر امروز باید خالص‌ترین سلام‌های خود را تقدیم روح مطهر امام عزیزالقدرمان کنیم که ماهیت این رژیم فاقد ماهیت را به خوبی شناخت و معرفی کرد که با رژیم صهیونیستی، منطقه روی صلح و آرامش را نخواهد دید و ساده‌اندیشانه آنکه در دهه ۱۹۹۰ میلادی جشن و پایکوبی ایجاد روند صلح در خاورمیانه را با موفقیت‌های اسلو یک و دو شادمانه برگزار کردند که امروز دریافتند که ایالات متحده آمریکا حتی به قراردادها و موافقتنامه‌های نیم بند خود هم اعتنایی نمی‌کند و با اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی آخرین میخ را بر تابوت روند به اصطلاح صلح در خاورمیانه کوبید.

ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب «چنین تصمیمات سخیفی را از سر عجز اتخاذ می‌کنند» بدانند که امت اسلامی در برابر این اقدامات جنایت‌بار سکوت نمی‌کند و صد البته آمریکا مسئول عواقب این تصمیم خود است.

ما نمایندگان مجلس از همه کشورهای اسلامی خواستاریم که در اسرع وقت روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند و همچنین مراودات اقتصادی خود را با آمریکا به حداقل کاهش دهند و پارلمان‌های کشورهای اسلامی، دولت‌های خود را در اصلاح مسیر متناسب با مطالبات امت اسلامی هدایت کنند.

بی‌تردید دولت و ملت ایران به پیروی از امام و رهبری همواره پشتیبان آرمان‌های مقدس اسلامی از جمله مبارزه با رژیم صهیونیستی با وجود همه اختلافات جناحی و سیاسی خود، یکصدا متحد هستند.»

نظرات بینندگان