arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶

درخواست اعضای شورای شهر: دولت و مجلس، هزینه پایتخت بودن تهران را تامین کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نایب رییس شورای شهر تهران گفت: دولت و مجلس در بودجه سال 97 هزینه پایتخت بودن شهر تهران را لحاظ کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس شهری «انتخاب»، سید ابراهیم امینی که ریاست جلسه امروز شورای شهر را برعهده داشت با اشاره به ارائه لایحه بودجه 97 دولت به مجلس گفت: خوشبختانه در لایحه بودجه پیش‌بینی شده به ساماندهی حمل و نقل، محیط زیست، پسماند، بافت فرسوده، حمل و نقل ریلی و... توجه شده است.

وی با بیان اینکه مواردی در بودجه 97 دیده نشده است که باید نمایندگان مجلس به آن توجه ویژه داشته باشند، افزود: یکی از این مباحث بحث اضافه قیمت حامل‌های انرژی است که در تمام دنیا روال است که مابه‌التفاوت حامل‌های انرژی به شهرداری‌ها اختصاص یابد تا بتوانند به مدیریت شهر کمک کنند که امیدواریم به این مساله توجه شود.

نایب ریس شورای شهر با بیان ابنکه هزینه اداره ابرشهر تهران بسیار سنگین است و بخش زیادی از این هزینه‌ها به دلیل پایتخت بودن تهران است تاکید کرد: باید دولت و مجلس نسبت به تامین این هزینه‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه مردم حق شارژ خود برای زندگی در تهران را پرداخت می‌کنند اما برخی از هزینه‌ها به دلیل پایتخت بودن فراتر است که دولت باید پرداخت کند.

در این جلسه علی اعطا نیز در تذکری در خصوص تخلف ساخت و ساز ملکی با 15 طبقه گفت: شهرداری منطقه یک تهران در سال1391 برای ملک مسکونی واقع در خیابان پاسداران، نارنجستان ششم، پروانه ساختمانی 15 طبقه شامل 5 طبقه زیرزمین و 10 طبقه روی زمین صادر کرده که تا به امروز 9 طبقه از اسکلت آن ساخته شده است. این در حالی است که زیرپهنه مصوب این زمین 1149 متری، R122 بوده و بر اساس ضوابط طرح تفصیلی، ساخت‌وساز در آن با سطح اشغال 60%، تراکم 300% و به میزان حداکثر 5 طبقه مجاز است.

وی با بیان اینکه پیش از شروع عملیات ساخت، در زمین این ملک، 39 اصله درخت وجود داشت که از بین رفته است, گفت: اگرچه این تخلف در دورۀ مدیریت پیشین در شهرداری صورت گرفته، اما با توجه به حساس شدن افکار عمومی نسبت به این‌گونه تخلفات و با توجه به اهمیت قانون مداری در دوره جدید مدیریت شهری، انتظار می‌رود شهرداری تهران هر چه سریع‌تر ضمن بررسی وپیگیری تخلفات صورت گرفته و برخورد با متخلفان، اسناد و گزارش‌های توجیهی مربوط به این ملک و گزارش برخورد با متخلفان را به شورای اسلامی شهر تهران، ارسال و نسبت به بازنگری در پروانه ساختمانی صادره اقدام کند.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
برچسب ها: شورای شهر
نظرات بینندگان